علت حادثه در سایت هسته‌ای نطنز مشخص شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علت حادثه در سایت هسته‌ای نطنز مشخص شد
علت حادثه در سایت هسته‌ای نطنز مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران توضیحاتی را در خصوص علت حادثه به وقوع پیوسته در سایت هسته‌ای نطنز ارائه نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، کیوان خسروی، سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران در خصوص حادثه به وقوع پیوسته در مجتمع هسته‌ای "شهید احمدی روشن" در نطنز بیان داشت: بررسیهای فنی و امنیتی انجام شده از سوی دستگاههای ذیربط، علت وقوع حادثه در مجتمع هسته ای شهید احمدی روشن در نطنز را که بامداد پنج شنبه ۱۲ مردادماه به وقوع پیوست به صورت دقیق مشخص کرده است.

   واکنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به حادثه مجتمع غنی‌سازی نطنز + عکس  - اسپوتنیک ایران
واکنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به حادثه مجتمع غنی‌سازی نطنز + عکس

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران خاطر نشان ساخت: فرضیه‌های مختلف در مورد علت این رخداد با بررسی دقیق آثار، نحوه و میزان تخریب ایجاد شده،علت اصلی حادثه مشخص شده است. بدلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

خسروی افزود: در محل وقوع حادثه هیچگونه مواد هسته‌ای وجود نداشته و موضوع نشت مواد رادیو اکتیو در وقوع این رخداد کاملا منتفی است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران پیش از این از وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در حال تکمیل در محوطه باز سایت نطنز خبر داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала