کلینیک سینا سه بار اخطار ایمنی دریافت کرده بود

CC BY 4.0 / M.Hasan Zarifmanesh / Tasnim News Agency / کلینیک سینا سه بار اخطار ایمنی دریافت کرده بود
کلینیک سینا سه بار اخطار ایمنی دریافت کرده بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس شورای شهر تهران جزئیات تازه‌ای از حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر بیان داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در خصوص حادثه حریق شب گذشته کلینیک سینا اطهر، اظهار داشت: آن‌چه که کارشناسان امروز گزارش دادند شواهد حاکی از آن بود در کنار درب ساختمان اتاقکی ساخته شده بود که در آن کپسول‌های اکسیژن نگهداری می‌شد که به دلیل نقص در سیستم برق و گرما موجب آتش سوزی شد.

انفجار در کلینیک سینا - تهران - اسپوتنیک ایران
تصاویر مربوط به حادثه انفجار در کلینیک سینا

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: پس از شروع آتش سوزی دود به سرعت به طبقه چهارم این ساختمان که اتاق جراحی بود منتقل می‌شود که متاسفانه موجب خفگی افراد می‌شود. تا پشت بام ساختمان کلینیک رفتم و آن‌چه که گزارش شد حاکی از آن بود در بخشی از مسیر راه پله نیز دپو مواد اشتعال زا انجام شده بود که کار امداد رسانی شب گذشته نیروهای آتش نشانی را با مشکل مواجه کرد.

هاشمی افزود: نکته قابل تامل درباره این ساختمان این است که در ۳ نوبت در سال‌های ۹۴، ۹۶، ۹۷ با موضوع ایمنی اخطار داده شده بود که آخرین اخطار در سال ۹۷ از بازرسی اماکن بود. مالک ساختمان در سال ۹۸ اقدام‌هایی را در جهت ایمنی ساختمان انجام داده بود که یکی از آن‌ها نصب سیستم اطفا حریق بود که فعال نبود.

گفتنی است، کلینیک درمانی سینا اطهر به عنوان مرکز پزشکی تخصصی تصویر برداری و ام آر آی در شمال تهران نزدیک به میدان قدس واقع است، در شامگاه سه شنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۹ در اثر انفجار بزرگ در طبقه منفی دو این ساختمان تعداد نوزده نفر جان خود را از دست دادند و تعداد بسیاری نیز مصدوم شدند. برخی روایات، انفجار مخزن گاز را علت این حادثه می دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала