دستگیری ۴۰ نفر در ارتباط با آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های ایران

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / دستگیری ۴۰ نفر در ارتباط با آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های ایران
دستگیری ۴۰ نفر در ارتباط با آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران از دستگیری ۴۰ نفر در رابطه با حریق عمدی و مشکوک جنگل ها در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، علی عباس نژاد، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران از قاچاق چوب به عنوان یک معضل به ویژه بعد از توقف بهره برداری از جنگل یاد کرده و اظهار داشت: عدم امکان واردات و بروز مشکل در این بخش و افزایش قیمت زمینه را برای قاچاق چوب بیشتر کرده است.

آتش سوزی شدید در جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد - اسپوتنیک ایران
آتش سوزی شدید در جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد

عباس نژاد افزود: در برخورد با این معضل جدی هستیم و طی سه ماه گذشته حدود دو هزار پرونده در کشور تشکیل شده است. مسئله حفاظت از منابعی طبیعی نیز در حال ساماندهی است اما مشکل موجود در شمال این است که نیروهای موجود آموزش زیادی ندارند و پس از توقف بهره برداری از جنگل باید آنان را در اختیار بگیریم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران بیان داشت: در سال جاری با توجه به افزایش پوشش و گسترده گیاهی و گرمای زیاد هوا، شاهد افزایش حریق در مناطق زاگرسی و جنوب هستیم و درصدی از آتش سوزی‌ها مشکوک و عمدی است که تاکنون ۴۰ نفر در رابطه با آتش سوزی‌ها در کشور دستگیر شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала