دستور جلب برای ترامپ و متهمان در ترور سپهبد سلیمانی صادر شد

© AP Photo / Ebrahim Norooziترور سردار سلیمانی
ترور سردار سلیمانی   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستان تهران: مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، القاصی مهر دادستان تهران در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیگیری پرونده ترور سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد که ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.

دادستان تهران در ادامه گفت:« ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.در راس این فهرست، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد.

محاکمه صادرکننده حکم فیلتر تلگرام در ایران + عکس - اسپوتنیک ایران
محاکمه صادرکننده حکم فیلتر تلگرام در ایران + عکس

وی عنوان اتهامی این افراد را «قتل» و «اقدام تروریستی» اعلام کرد. در راس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала