جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ۳۰ تیرماه در فرانسه خوانده می شود

© Sputnik / Mazyar Asadiجعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ۳۰ تیرماه در فرانسه خوانده می شود
جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ۳۰ تیرماه در فرانسه خوانده می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه ایران اعلام داشت: روند خواندن جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی از ۳۰ تیرماه با هدایت و نظارت تیم ایرانی در فرانسه ‌آغاز می گردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روز یکشنبه محسن بهاروند معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه ایران، درباره آخرین اقدامات اجرا شده درباره تعیین تکلیف جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی بیان داشت: سازمان هواپیمایی کشوری ایران مکاتبات ضروری را با دفتر تحقیق و تحلیل سوانح هوایی فرانسه انجام و توافقات تقریبا نهایی گشته است.

در ایران کسی به سیاست مستقل کشورهای اروپایی خوش‌بین نیست - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
در ایران کسی به سیاست مستقل کشورهای اروپایی خوش‌بین نیست

بهاروند افزود: چنانچه همه چیز به همین نحو پیش رود و اتفاق غیرمترقبه ای رخ ندهد جعبه سیاه توسط تیم هواپیمایی کشورمان به فرانسه منتقل و کار استخراج و خوانش اطلاعات جعبه سیاه ۳۰ تیر ۹۹ (۲۰ جولای ۲۰۲۰) شروع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تیم کارشناسان و متخصصان جمهوری اسلامی ایران‌ رهبری تحقیقات را بر عهده خواهد داشت و خوانش اطلاعات با هدایت و نظارت تیم ایرانی انجام خواهد شد، البته کشورهای دیگر که به نحوی مرتبط با این واقعه تاسف بار هستند می‌توانند نماینده ای بعنوان ناظر به فرانسه اعزام کنند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ‌ماه سال ۹۸ از فرودگاه امام خمینی تهران به مقصد کی ‌یف پرواز می کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرده و سرنشینان آن جان باختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала