غریب آبادی: ایران بیشترین حجم مواد مخدر در جهان را کشف کرده است

© Photo / IRNAغریب آبادی: ایران بیشترین حجم مواد مخدر در جهان را کشف کرده است
غریب آبادی: ایران بیشترین حجم مواد مخدر در جهان را کشف کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت؛ ایران با وجود تحریم های آمریکا،بیشترین حجم مواد مخدر در جهان را کشف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران در حالی سالیان متمادی بیشترین حجم مواد مخدر در جهان را کشف و ضبط می‌کند که تحت تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و نامشروع آمریکا قرار داشته و از کمک‌های جامعه بین‌المللی نیز بهره‌ای نبرده است.

مبارزه ایران با مواد مخدر و کرونا تحت تاثیر تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مبارزه ایران با مواد مخدر و کرونا تحت تاثیر تحریم های آمریکا

به نقل از ایرنا، کاظم غریب آبادی در نشست ویژه کمیسیون مواد مخدر که به مناسبت گرامیداشت روز بین المللی سازمان ملل علیه سوءمصرف و قاچاق غیرقانونی مواد مخدر برگزار شد، در سخنانی با ابراز تاسف از اینکه به‌ رغم تدابیر اتخاذ شده توسط جامعه بین المللی، جهان کماکان با مشکلات فزاینده موادمخدر روبرو بوده و مصرف مواد مخدر در سراسر جهان، به ویژه در کشورهای در حال توسعه افزایش یافته است، گفت: کشت و تولید تریاک و مواد روانگردان، با نرخ بالایی در حال انجام می باشد و سوء مصرف و قاچاق غیرقانونی مواد، کماکان پیامد منفی عمیقی بر توسعه و ثبات در سراسر جهان دارد. 

نماینده دائم ایران ارتقای همکاری های بین المللی، حمایت ملموس و افزایش تلاش های ملی و منطقه ای را تنها مسیر غلبه بر چالش برآمده از مواد مخدر عنوان و تأکید کرد: یک رویکرد متوازن بر پایه کنوانسیون های بین المللی مواد مخدر، بایستی راهنما و شاخص تمامی تدابیر ملی، منطقه ای و بین المللی باشد.

وی، همچنین اظهار داشت: هرگونه رویکرد با قصد جرم زدایی و قانونی نمودن برخی انواع مواد مخدر، سبب تضعیف تلاش های بین المللی برای رسیدن به جهانی عاری از سوءاستفاده از مواد مخدر می شود.

سفیر و نماینده دائم ایران در ادامه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حالی سالیان متمادی بیشترین حجم مواد مخدر در جهان را کشف و ضبط می کند که تحت تحریم های یکجانبه غیرقانونی و نامشروع آمریکا قرار داشته و از کمک های جامعه بین المللی نیز بهره ای نبرده است.

وی افزود: از دولت های عضو، دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر، و سایر نهادهای بین المللی انتظار می رود تا به کمپین ملی کارآمد و جامع ایران در مبارزه و رسیدگی به معضل جهانی مواد مخدر، به شیوه ای که حمایت بین المللی کافی فراهم شده و همبستگی لازم نیز نشان داده شود، اذعان نمایند و قدردان آن باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала