مشاور رهبر ایران: هر اقدام آمریکایی‌ها با اقدام قاطع جواب داده خواهد شد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر مشاور رهبر ایران: هر اقدام آمریکایی‌ها با اقدام قاطع جواب داده خواهد شد
مشاور رهبر ایران: هر اقدام آمریکایی‌ها با اقدام قاطع جواب داده خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور رهبر ایران در حوزه صنایع دفاعی اظهار داشت که آمریکا به هیچ عنوان وارد یک دور تسلسلی و جنگ فراگیر نخواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین دهقان، مشاور رهبر ایران در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار الجزیره در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره اجازه داشتن نیرو‌های آمریکایی در خلیج فارس برای شلیک به نیرو‌های ایرانی در صورت نزدیک  شدن به کشتی‌های آمریکایی اظهار داشت: پاسخ خیلی صریح است؛ هر اقدام آمریکایی‌ها با اقدام قاطع، جواب داده خواهد شد.

خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ترامپ، طناب بازی در لبه جنگ خلیج فارس

سردار دهقان افزود: البته اقدام ما این‌گونه نخواهد بود که بگوییم بسم‌الله الرحمن الرحیم ما هم شلیک می‌کنیم؛ خیر. ما حتما خلاقانه، هوشمندانه، با آگاهی وضعیتی و سنجش پیامد‌ها عمل خواهیم کرد.

مشاور رهبر ایران در پاسخ به این سوال که اگر ترامپ این فرمان را عملی کرد، به عنوان یک سردار نظامی گزینه‌های ایران چیست؟ بیان داشت: پاسخ می‌گیرد؛ هر اقدامی، اقدام مشابه خود را دریافت خواهد کرد. اگر اقدام نظامی بکند، اقدام نظامی دریافت خواهد کرد. هر حدی از اقدام را بکند به همان حد از اقدام پاسخ می‌گیرد. یک به یک، متناظر. تا زمانی که توقف بدهد.

وی بیان داشت: ما فکر می‌کنیم آمریکایی‌ها به هیچ عنوان وارد یک دور تسلسلی و جنگ فراگیر نخواهند شد، چرا که نه قادرند این جنگ را اداره کنند و نه قادرند این جنگ را پایان بدهند. آنان دنبال یک چیزند، تحریک کنند، اقداماتی صورت گیرد که بهانه‌هایی برایشان شود. ملت ما هم بسیار عاقل‌تر از این حرف‌هاست که تن به دام پهن‌شده آمریکایی‌ها بدهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала