فراخوان پومپئو از همه کشورها برای حمایت از گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران

© REUTERS / Yuri Gripas فراخوان پومپئو از همه کشورها برای حمایت از گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران
 فراخوان پومپئو از همه کشورها برای حمایت از گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایك پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا روز پنجشنبه اعلام نمود كه همه كشورها باید برای تمدید تسلیحات تسلیحاتی علیه ایران همکاری كنند.

به گزارش اسپوتنیک مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایران در اخرین اظهار نظر خود افزود: "هر کشوری که عاشق آزادی باشد باید از ما پيشتيباني کند، زیرا فرصت و یک سازوکار قانونی برای گسترش تحریم تسلیحاتی وجود دارد."

آمریکا شورای امنیت را به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران فرا خواند - اسپوتنیک ایران
آمریکا شورای امنیت را به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران فرا خواند

وی خاطرنشان کرد: تمدید تحریم نه تنها برای امنیت ایالات متحده بلکه برای امنیت اروپا نیز ضروری است و ابراز امیدواری کرد که اروپا بزودی گزارش حمایت از این تصمیم را ارائه دهد.

پمپئو گفت: "من فکر می کنم که اروپایی ها باید برای همه دنیا یک استدلال بسیار سنگین داشته باشند که آماده نیستند آنچه را که لازم است (گسترش تحریم تسلیحاتی) انجام دهند"

پومپئو گفت: "من نمی توانم تصور کنم که اسلوونی ، آلمان یا یونان یا هر کشور اروپایی دیگر، اجازه دهند ایرانی ها از این فرصت (برای دستیابی به اسلحه) استفاده کنند."

براساس پیش نویس قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده ، شورای امنیت تصمیم می گیرد كه پس از پایان اعتبار اقدامات ذکر شده در قطعنامه 2231 ، "همه كشورهای عضو مانع تحویل یا فروش یا انتقال مستقیم و  غیرمستقیم تسلیحات و مواد مرتبط به ایران از طریق سرزمین های خود یا توسط شهروندان خود یا با استفاده از کشتی یا هواپیما شوند... " .

علاوه بر این ، این سند ممنوعیت عرضه ، فروش یا انتقال سلاح از ایران را در نظر می گیرد.. طبق قطعنامه پیشنهادی ، کشورهای عضو سازمان ملل باید شهروندان خود را از خرید اسلحه از ایران منع کنند. کشورهای جهان از مبادله متخصصان ، دانش و منابع مالی قابل استفاده برای ساخت و نگهداری سلاح ها با ایران منع می شوند. ایالات متحده همچنین پیشنهاد می کند که تهران نیز از انجام چنین اقداماتی در رابطه با جهان خارج محروم شود .

طبق قطعنامه پیشنهادی آمریکا کشورها باید دارایی ها و منابع  مالی سازمان ها و اشخاصی را که مفاد آنرا نقض می کنند مسدود کنند .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала