نخستین نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی قطعنامه آمریکا علیه ایران

© AFP 2023 / Drew Angerer/Getty Imagesنخستین نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی قطعنامه آمریکا علیه ایران
نخستین نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی قطعنامه آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن در نخستین نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا بر ضد ایران، خواستار حمایت چین و روسیه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، نخستین نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران از بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت نیویورک آغاز شده است.

خاطرنشان می‌شود که این قطعنامه علیه ایران درشرایطی از سوی آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد می‌شود که چین و روسیه به‌عنوان دو عضو دائم شورای امنیت پیشتر مخالفت خود را با این قطعنامه ابراز داشته‌اند و از آنجایی که این دو کشور دارای حق وتو هستند، مخالفت آنها با هر قطعنامه‌ای به معنای ناکام ماندن آن خواهد بود.

جزئیات قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران  - اسپوتنیک ایران
جزئیات قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران

در همین راستا، ساعتی پیش برایان هوک مسئول گروه ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری رویترز دو کشور چین و روسیه را به حمایت از قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد فرا‌خواند.

وی گفت: " تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران یک اقدام درست و ضروری است و همه اعضای شورای امنیت، خواه علناً بیان کنند یا نکنند، این را می‌دانند."

نماینده آمریکا گفت که او می‌خواهد ابتدا با سفرای کشورها صحبت کرده تا اطمینان حاصل کند که همه می‌دانند که شورای امنیت سازمان ملل اجازه نخواهد داد این ممنوعیت‌ها در ماه اکتبر به پایان برسند.

لازم به یادآوری است که برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست‌کم 9 کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت کنند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نشود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала