رئیس مجلس ایران، وضعیت گفتگو با آمریکا را مشخص کرد

© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس مجلس ایران، وضعیت گفتگو با آمریکا را مشخص کرد
رئیس مجلس ایران، وضعیت گفتگو با آمریکا را مشخص کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قالیباف به بیان موضع در قبال مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران گفت: ما مخالف دیپلماسی و مذاکره نیستیم اما عقیده داریم که مذاکره با آمریکا مطلقاً مضر و ممنوع است و مذاکره با کشورهای اروپایی باید با حداکثر بی‌اعتمادی انجام شود.

قالیباف افرود: اولین و مهم‌ترین نکته آن است که ظرف روزهای گذشته کشورهای غربی به ویژه آمریکا و متأسفانه برخی کشورهای اروپایی یکبار دیگر ماهیت غیرقابل اعتماد و خصمانه خود را به ما نشان دادند و برای چند دهمین‌بار به همه ما ثابت کردند که برای حفظ حقوق و عزت ملت ایران و همچنین برای تضمین پیشرفت و آرامش ایران عزیز، راهی جز ایستادگی و مقاومت هوشمندانه و تدبیر و خردمندی انقلابی وجود ندارد. رفتار دشمن در این ایام گزینه مقاومت فعال را به یک گزینه راهبردی برای ملت ایران تبدیل کرده که پشت سر آن، اجماع کامل ملی و سیاسی وجود دارد و اراده ملت ایران، ضامن و پشتیبان آن است.

تحلیلگر ایرانی دلایل حمله به قالیباف را نام برد - اسپوتنیک ایران
تحلیلگر ایرانی دلایل حمله به قالیباف را نام برد

وی اظهار داشت: اروپایی‌ها متأسفانه به جای آنکه قدردان صبر ایران در پیگیری عدم اجرای تعهدات آنان باشند، به فرافکنی و فرار رو به جلو رو آورده‌اند و کشورها را به رأی علیه ایران در شورای حکام واداشته‌اند اما غافل هستند که ایران از مرحله تهدید عبور کرده است.

قالیباف تصریح کرد: اروپایی‌ها با پیگیری خواسته‌های آمریکا در پیشبرد قطعنامه روز جمعه نشان دادند که در کینه ورزی با ایران دست کمی از آمریکا ندارند. اروپایی‌ها بدانند که آمریکا در پیگیری زورگویی‌هایش بر مبنای سیاست زانو بر گلوی ملت‌های مستقل موفق نبود و امروز اروپا را واسطه اهداف خودش کرده است. امروز مسئول تنش آفرینی در روابط جمهوری اسلامی ایران و آژانس بانیان این قطعنامه هستند و این کشورها باید عواقب این اقدام خود را پذیرا باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ما از حسن رفتار دو کشور روسیه و چین در قبال این قطعنامه تقدیر می‌کنیم و به برخی از کشورهای همسایه که گرفتار شیطنت غربی‌ها شدند، یادآوری می‌کنیم که همسایگان ابدی هستند و منفعت همکاری با اروپا و آمریکا زودگذر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала