تصویب سند راهبردی مدیریت بحران در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور خبر داد که سند راهبردی مدیریت بحران تصویب شده و قرار است برای تصویب نهایی و اجرا به شورای عالی ارجاع داده شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران که صبح روز یکشنبه در وزارت کشور برگزار شد، اطلاع داد: طبق قانون جدید باید سند راهبردی مدیریت بحران تدوین شده و به تصویب شورای عالی مدیریت بحران برسد.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۲۰ مورد آیین نامه و برنامه‌های اقدام داریم که برای همه حوادث و همه موارد سانحه طبیعی و غیر طبیعی باید این برنامه‌ها دیده شود که شامل فرآیندها، منابع و تجهیزات است.

وزیر کشور افزود: به لطف خدا امروز با تلاش دوستان ما در ستاد مدیریت بحران و پژوهشکده سوانح طبیعی و همکاری دانشگاه‌ها، سند راهبردی مدیریت بحران تصویب شد و ما این سند را برای تصویب نهایی و اجرا به شورای عالی ارجاع می‌دهیم. امروز مجموعه برنامه‌ها و اقدامات توضیح داده شد و برنامه‌ها را نیز برای تصویب عنوان خواهیم کرد.

رحمانی فضلی ضمن اشاره به کلان شهر تهران خاطر نشان کرد: همچنین شرایط ویژه و مدیریت بحران در کلانشهر تهران عنوان شد و قرار شد وزیر کشور که فقط در تهران به عنوان مسئول مدیریت بحران شهر است، با دادن جانشینی و تعیین وظایف و مأموریت‌ها به شهردار تهران این موضوع حل و فصل شود.

وی در خصوص این سند توضیح داد: این سند پنج هدف عمده دارد که ناظر بر قانون، نیازها و مشکلاتی است که تاکنون با آن مواجه بودیم و جای این سند در کشور خالی بود. در زیر مجموعه هر هدف، سه راهبرد تعریف شده و در زیر مجموعه این راهبردها نیز مجموعه اقداماتی که باید انجام شود. کمیته‌هایی نیز تعریف شده که از مهمترین کمیته‌ها، کمیته تبلیغات، آموزش و اطلاع رسانی است.

وزیر کشور تاکید کرد: تلاش ما در این سند بوده که بتوانیم با پیش بینی، پیشگیری و آمادگی لازم برای کاهش خطر، مدیریت بحران را قبل از واقعه انجام دهیم‌؛ البته به جز مواردی مانند زلزله که درباره زلزله هم می‌توان بر روی کاهش خسارت‌ها برنامه‌ریزی کرد. بنابراین آموزش در رویکرد پیش‌بینی، پیشگیری و کاهش خطر، نقش مهمی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала