موسوی: سرکوب اعتراضات در آمریکا، استانداردهای دوگانه اروپا را هویدا نمود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / موسوی: سرکوب اعتراضات در آمریکا، استانداردهای دوگانه اروپا را هویدا نمود
موسوی: سرکوب اعتراضات در آمریکا، استانداردهای دوگانه اروپا را هویدا نمود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران "سکوت" در برابر "سرکوب اعتراضات در آمریکا" را نشان دهنده "استانداردهای دوگانه اروپا" دانست.

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ناآرامی‌های اخیر ایالات متحده اظهار داشت که "سکوت کر کننده به اصطلاح مدافعان حقوق بشر در اروپا "به سرکوب "اعتراضات مسالمت آمیز" در آمریکا، "استانداردهای دوگانه" آنها را به نمایش گذاشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توئیتی نوشت: درحالیکه رژیم آمریکا حق تنفس را از مردم خود سلب کرده و بصورت وحشیانه‌ای، اعتراضات مسالمت آمیز را سرکوب می‌کند، سکوت کرکننده به اصطلاح مدافعان حقوق بشر در اروپا و فراتر از آن، بار دیگر دورویی، ریاکاری و استانداردهای دوگانه آن‌ها را به هویدا نمود.

​اعتراض ها به نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان نزدیک به سه هفته پیش در تاریخ ۲۵ مه (۵ خرداد) به دنبال انتشار تصاویری از بازداشت و کشته شدن یک مرد سیاهپوست در شهر مینیاپولیس آمریکا آغاز شد. در این تصاویر یک مامور پلیس با نام درک شاون زانوی خود را بر روی گردن این مرد سیاهپوست که جورج فلوید نام داشت قرار داده بود. مامور پلیس با وجود درخواست کمک جورج فلوید، ۴۶ ساله زانوی خود را از روی گردن او بر نمی‌دارد تا اینکه این مرد سیاهپوست بیهوش می‌شود و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала