کمالوندی: آژانس به اطلاعات جاسوسی استناد نکند

© Tasnim News Agencyکمالوندی: آژانس به اطلاعات جاسوسی استناد نکند
کمالوندی: آژانس به اطلاعات جاسوسی استناد نکند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد که آژانس نباید به اطلاعات به ‌دست آمده از طریق فعالیت‌های جاسوسی یا ادعایی که از طریق منابع غیرموثق به‌دست می‌آیند، استناد کرده و به آن‌ها اعتبار بخشد.

به گزارش اسپوتنیک، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در مقاله‌ ای تاکید کرد که آژانس و اعضای آن باید با این بدعت غیراصولی و خطرناک که مخدوش‌ کننده حاکمیت‌های ملی کشورها است، مقابله و از آن جلوگیری کنند.

واکنش ایران به قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی - اسپوتنیک ایران
واکنش ایران به قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی

در این مقاله که امروز در رسانه ها منتشر شده، آمده است: "ایران این اتهامات را یک بدعت غیراصولی و نامشروع قلمداد می‌کند و به‌دنبال جلوگیری از ایجاد چنین رویه‌ای است. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است چنین درخواست‌هایی بایستی مبتنی بر دلایل شفاف حقوقی و در چارچوب‌های نظام راستی ‌آزمایی آژانس باشند.

کمالوندی در ادامه اضافه کرد: کشورهای عضو نبایستی اجازه ایجاد چنین بدعت نامطلوبی در روند نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت فشارهای سیاسی را بدهند. همان‌ طوری که در گزارش‌های مدیرکل آژانس عنوان شده است، قوی‌ترین نظام راستی ‌آزمایی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران در مقایسه با سایر نقاط جهان درحال اجرا است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: آژانس نباید به اطلاعات به‌ دست آمده از طریق فعالیت‌های جاسوسی یا ادعایی که از طریق منابع غیرموثق به ‌دست می‌آیند، استناد کرده و به آن‌ها اعتبار بخشد. در واقع، طرح هرگونه درخواست شفاف‌سازی یا دسترسی تکمیلی از سوی آژانس مبتنی بر مدارک ادعایی و جعلی، در مغایرت با اساسنامه آژانس و نظام راستی ‌آزمایی است و لذا هیچ تعهدی را برای جمهوری اسلامی ایران جهت اجابت اینگونه درخواست‌ها ایجاد نمی‌کند.

در ادامه اضافه می شود: اینگونه استنادهای غیرموجه نباید و نمی‌تواند توجیه و مبنای حقوقی برای درخواست دسترسی به سایت‌های هسته‌ای یا سایر مکان‌ها باشد یا محملی برای تحت فشار قراردادن کشورها و اتهام ‌زنی قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: آژانس و اعضای آن باید با این بدعت غیراصولی و خطرناک که مخدوش‌کننده حاکمیت‌های ملی کشورها است، مقابله و از آن جلوگیری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала