ظریف در پایان سفر خود به مسکو، نتایج سفر را تشریح کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف در پایان سفر خود به مسکو، نتایج سفر را تشریح کرد
ظریف در پایان سفر خود به مسکو، نتایج سفر را تشریح کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در سفر خود به مسکو با همتای خود سرگئی لاوروف ملاقات و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت ایران در مسکو در کانال تلگرامی خود مصاحبه ای با وزیر امور خارجه ایران را منتشر کرد، در این مصاحبه محمد جواد ظریف گفت: ما مذاکرات رو در رو در مسائل دو جانبه نداشتیم اگر چه روسای کمیسون های مشترک ما ویدیو کنفرانس داشتند و دوبار هم رئیس جمهور ایران تلفنی با رئیس جمهور روسیه صحبت کرد. اما ملاقات حضوری نبود و نیاز بود که مروری بر مسائل دوجانبه داشته باشیم و اجرای توافقات روسای جمهور را تسریع کنیم. 

وزاری خارجه ایران و روسیه اعلامیه مشترکی در زمینه حقوق بشر امضا کردند - اسپوتنیک ایران
وزاری خارجه ایران و روسیه اعلامیه مشترکی در زمینه حقوق بشر امضا کردند

ظریف درباره موضوع سوریه گفت: گفتگوی خوبی داشتیم و توافق کردیم که اجلاس مجازی سران برگزار شود و ما به زودی تاریخ آن را پیشنهاد خواهیم کرد و توافق کردیم که ایران همچنان میزبان اجلاس حضوری سران بعد از بهبود شرایط باشد. اما موضوعی که بیشترین زمان را به آن اختصاص دادیم بحث تحولات مربوط به برجام بود و اقدامات آژانس بین اللملی انرژی اتمی.  

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: آمریکایی ها به همراه اسرائیل و برخی دیگر از کشورها تحرکاتی را در طول چند سال گذشته در ایجاد فشار بر آژانس بین المللی اتمی برای نابود کردن برجام به کار بردند که متاسفانه در گزارش اخیر آژانس به نتیجه رسیدن قسمتی از این فشارها را شاهد بودیم. نیاز است به همکاری و همفکری برای اینکه مانع شویم تا این سیاست به نتیجه مطلوب طراحانش برسد. در مورد این قضیه ما و روسیه و چین و برخی دیگر از کشورها اهداف مشابهی داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала