ازدواج جوانان بحران جمعیت ایران را حل می‌کند؟

© Fotolia / J. Mihatschازدواج جوانان بحران جمعیت ایران را حل می‌کند؟
ازدواج جوانان بحران جمعیت ایران را حل می‌کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مجلس: بالا رفتن ازدواج یکی از معضلات اصلی خانواده در کشور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، تشکیل کمیسیون ویژه خانواده در مجلس یازدهم مطرح شد. بلوغ عقلی و عاطفی جوانان مهم است.

امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مجلس در این باره گفت:«دیر ازدواج کردن منشأ بسیاری از مشکلات دیگر در حوزه خانواده است. ازدواج باید در موقع خودش صورت گیرد و جوانان باید به بلوغ عقلی و عاطفی برسند. بنابراین باید مسیرهایی برای اینکه جوانان به این بلوغ برسند ایجاد شود.

نماینده مجلس ایران: امیدوار هستم ترامپ در انتخابات پیروز شود - اسپوتنیک ایران
نماینده مجلس ایران: امیدوار هستم ترامپ در انتخابات پیروز شود

تشکیل کمیسیون خانواده موجب نظارت ویژه بر عملکرد مجریان در خصوص ازدواج و جمعیت می‌شود و خروجی آن نیز قوانین خوب اجرایی خواهد بود.تسهیل ازدواج یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم است. تاکید ما بر هر نوع ازدواج نیست بلکه باید با آموزش شاخص‌های ازدواج برای جوانان شرایط انتخاب درست و ازدواج موفق را برای آنها فراهم کنیم.

بخش اعظمی از بحران جمعیت کشور با برطرف‌کردن مشکل ازدواج جوانان حل می‌شود. در حال حاضر ۱۱ میلیون جوان در آستانه ازدواج در کشور داریم. اگر ۲ میلیون نفر از این تعداد هم ازدواج کنند نیازی به سیاست‌های تشویقی فرزندآوری نیست. زیرا اکثر زوجین تمایل برای فرزند اول را دارند و همین موضوع کوچک تأثیر زیادی بر جمعیت خواهد داشت.

قطعاً تنها مشکل مسئله فرهنگی نیست و مشکل اقتصادی نیز وجود دارد. اما در عین وجود مشکلات اقتصادی، تغییرات فرهنگی تأثیر بیشتری در تأخیر سن ازدواج دارد. موضوع «ازدواج اجباری» ارتباطی به مجلس نداشت. ازدواج اجباری یک بازی رسانه‌ای بود و موضوع نیز مربوط به دو سال قبل است. حتی مطرح‌کننده این موضوع نیز نماینده مجلس نبوده است و طرح آن هیچ ارتباطی با مجلس ندارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала