کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی با پلاسما‌‌درمانی در ایران

© Sputnik / Shiva Abshenassکاهش مرگ و میر بیماران کرونایی با پلاسما‌‌درمانی در ایران
کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی با پلاسما‌‌درمانی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران نتایج پلاسما‌درمانی بیماران کرونایی را امیدوارکننده ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، پیمان عشقی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به نتایج مثبت حاصل از پلاسما‌درمانی بیماران کرونایی گفت: " این آمار برای ما امیدوار کننده بود و سبب شد که کارآزمایی بالینی دوم را مبتنی بر مصرف پلاسما در 24 ساعت اول بستری در بیماران بدحال شروع کنیم."

پلاسما تراپی راهی برای درمان کرونا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پلاسما تراپی راهی برای درمان کرونا

وی که در جریان یک نشست ویدئو‌کنفرانسی با خبرنگاران درباره نتایج حاصل از پلاسما درمانی بیماران کرونایی صحبت می‌کرد، گفت: " کارآزمایی اول پلاسما‌درمانی به پایان رسید و نتایج خوبی داشت. نتایج بهتر از آن چیزی بود که حدس می‌زدیم."

وی خاطرنشان کرد: " به صورت اجمالی باید بگویم که در این کارآزمایی حدود 200 بیمار کرونا تحت پلاسما‌درمانی قرار گرفتند و تقریبا این بیماران در سن، نوع بیماری و شدت بیماری مشابه بودند. بر اساس نتایج حاصل شده، مرگ و میر ناشی از کرونا در آن دسته از بیمارانی که پلاسما دریافت کرده بودند، تقریبا 50 درصد کاهش یافت. مدت اقامت در بیمارستان نیز در بیمارانی که تحت پلاسما‌درمانی قرار گرفتند، حدود 30 درصد کاهش یافت."

وی همچنین افزود : " بیماران بسیار بدحال نیز که دسته دیگری از بیماران بودند و در آی سی یو شرایط ویژه‌ای داشتند، زمانی که پلاسما به  موقع و سریع به آنها رسیده بود، میزان مرگ و میرشان حداقل 50 درصد کاهش یافت."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала