روحانی: مجبور شویم، محدودیت‌ها را برمی‌گردانیم

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موضوع مواجه شدن با ویروس عالم گیر کرونا، یک موضوع بی‌سابقه لااقل در ایران در ۱۵۰ سال گذشته است‌.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز 13 ماه ژوئن(شنبه) در جلسه ستاد ملی کرونا اظهار داشت که مجبور شویم، محدودیت‌ها را برمی‌گردانیم.

وی در ادامه افزود:«موضوع مواجه شدن با این ویروس عالم گیر، یک موضوع بی‌سابقه لااقل در کشور ما در ۱۵۰ سال گذشته است‌. یعنی از سال ۱۲۴۷ که بگذریم که دوران طاعون و مرگ و میر شدید در ایران و عراق بوده است همچون حادثه‌ای به این صورت بی‌سابقه بوده است.

در دنیا هم همین طور است و از ۱۰۰ سال پیش که موضوع آنفولانزای اسپانیایی مطرح بود و کشتار عظیمی که به همراه داشت و برخی‌ها می‌گویند تا ۵۰ میلیون نفر در سطح دنیا از بین رفتند، ما چنین حادثه‌ای نداشتیم که یک ویروس خطرناکی از آسیا شروع شود و بعد به اروپا، آمریکا و آفریقا برسد و تقریباً تمام کشورهای جهان را با این مسأله درگیر کند.

وقتی این ویروس وارد کشور ما شد استان‌هایی به سرعت وارد پیک شدند مانند استان قم و گیلان و بعد به تدریج استان‌های دیگر. در نموداری که امروز مورد بحث بود بسیاری از استان‌هایی که به پیک رسیده بودند از پیک خارج شدند و شرایطشان یک شرایط فوق العاده نیست البته همچنان بیماری و بستری هست اما حالت فوق العاده نیست. چند استان ما نیز همان وضعیت را دارند و همه به پیک اول مربوط می‌شود.

 سازمان بهداشت جهانی: 400 هزار نفر بر اثر کرونا در جهان درگذشتند  - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی: 400 هزار نفر بر اثر کرونا در جهان درگذشتند

بارها تکرار کردیم به دلیل اینکه این بیماری واکسن و داروی قطعی برای درمان ندارد و معمولاً در کشور ما هم جز در چند شهرستان به نقطه‌ای که حدود ۶۵ درصد جمعیت با این ویروس مواجه شده باشند و دست و پنجه نرم کرده باشند و از این ویروس عبور کرده باشند، نرسیدیم و به ایمنی رمه‌ای و دسته جمعی که می‌گویند هم نرسیدیم، پس نگرانی ما همچنان وجود دارد و ما باید مراقبت کنیم.

هم دولت و هم مردم باید اقداماتشان بدون سفر باشد و خدمات دولت حدالامکان الکترونیک باشد. در مورد دولت الکترونیک تمام توان خود را به کار گرفتیم و ادامه خواهیم داد تا خدمات مردم بدون مواجهه باشد.

کار دولت الکترونیک باید به گونه‌ای باشد تا مردم نیاز نداشته باشند از خانه خارج شوند و به ادارات مراجعه کنند.

همه این گشایش‌ها که انجام می‌شود مشروط به این است که همه با هم همکاری کنیم. اگر مجبور شویم، این محدودیت‌ها را برمی‌گردانیم. اگر پیک به استانی بازگردد، مجبوریم محدودیت‌های هفته‌های اول را بازگردانیم. اگر سلامت مردم در شهر و یا استانی به خطر بیافتد، چاره‌ای جز بازگرداندن محدودیت نداریم. اگر می‌خواهیم محدودیت‌ها کاهش یابد، باید همه اصول را رعایت کنیم».

بر اساس آخرین داده‌های وزارت بهداشت ایران، از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون 184 هزار و 955 نفر در ایران به این ویروس مبتلا شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران،شمار بهبودیافتگان مبتلا به ویروس کرونا را 146 هزار و 748 نفر عنوان کرد که از بیمارستان ترخیص شده‌اند. بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت ایران، درحال حاضر 2755 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون یک میلیون و 219 هزار و 400 آزمایش تشخیص کووید 19 در ایران انجام شده است

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала