اعلام تعداد زندانیان در ایران + جزئیات

© AP Photo / GUILLERMO ARIASاعلام تعداد زندانیان در ایران + جزئیات
اعلام تعداد زندانیان در ایران + جزئیات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سابق سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ایران اعلام کرد ٢١١ هزار زندانی موجود در زندان‌ها هستند که در ٢۶٨ مرکز نگهداری می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا،  اصغر جهانگیر ضمن اعلام این مطلب افزود  ایران در میان کشورهای اسلامی چهارمین در آسیا، و در جهان چهل و هفتمین کشور به لحاظ تعداد زندانی است.

وی افزود: ٢١١ هزار زندانی موجود در زندان‌ها هستند که در ٢۶٨ مرکز نگهداری می شوند.

رئیس سابق سازمان زندان‌ها  خاطرنشان کرد: در سال ٩٣، ٢٢۴ هزار نفر در زندان‌ها بودند که اکنون تعداد زندانیان ۶ درصد کاهش یافته است.  آمار ورودی زندانیان در سال ١٣٩٣،  ۵۴٧ هزار بود که در پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۴٧٩ هزار نفر شده و ١٢ درصد کاهش یافته است.  همچنین موجودی متهمان ۵۶ هزار و ٨٠٠ نفر است که اکنون ١٨ درصد کاهش یافته است.

جهانگیر افزود: آمار محکومان ١۵٣ هزار نفر بود که اکنون ١۵١ هزار نفر است.

خانواده جیسون رضاییان اجازه ملاقات کریسمس با او در زندان گرفتند - اسپوتنیک ایران
در ایران به زندانیان چند روز مرخصی داده می شود؟

رئیس سابق سازمان زندان‌ها گفت: جرایم اموال و مالکیت در سال ٩٩، ٢٣ درصد رشد داشته و  همچنین جرایم مواد مخدر ١٩ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: ٢٣ هزار نفر از زندانیان را در سال ۹۸ عفو رهبری را داشتیم و در سال ٩٧ ،  ١١٧ هزار نفر مشمول عفو شدند که بیش از ۶٠ هزار نفر آزاد شدند.

جهانگیر ادامه داد: با شیوع کرونا  در زندان ها از ۷ اسفند، مرخصی زندانیان شروع شد تا پایان اردیبهشت ماه  ۱۲۸ هزار زندانی مرخصی گرفتند و  خواهشمندم که در بازگشت آنها هم مراقبت شود. کسانی که شرور نیستند و  امکان تجدید مرخصی است این اتفاق بیفتد زیرا ممکن است موج دوم بیماری را داشته باشیم.

وی افزود: شبکه لن و ون در زندان ها توسعه یافت. سیستم هوشمند در زندان ها برای انبار دارو و اعزام و بستری ایجاد شد. راه اندازی سیستم آرشیو الکترونیک پرونده زندان ها و راه اندازی سیستم اشتغال و حرفه آموزی زندانیان را داشتیم. کارت‌های بانکی زندانیان را ساماندهی کردیم. ۸ هزار تلفن هوشمند در زندان نصب شده تا بتوانیم از کلاهبرداری زندان‌ها جلوگیری کنیم.

وی افزود: در حال حاضر  ۸۰۰ زندانی از پابندالکترونیک استفاده می کنند. در حال حاضر  ۴ هزار پابند داریم که این رقم باید به ۴۰ هزار تا برسد. همچنین ۲ هزار بیمار مبتلا به ایدز در زندان‌ها داریم و ۳۰۰ هزار کیت سریع اچ ای وی خرید کردیم. درمان هپاتیت سی را شروع کردیم که ۷ هزار  زندانی شناسایی شدند. تربیت ۵۰ پزشک درمانگر اچ ای وی را داشتیم. بخش دیالیز را راه اندازی کردیم.

جهانگیر اظهار کرد: در سال گذشته با دستور رئیس قوه قضاییه بازرسی تیم های ویژه از زندان‌ها انجام شد و ١۵هزار و ۵۵۵ نفر  آزاد شدند و  هفت هزار نفر تعیین تکلیف و ٧١٢ نفر مشمول تخفیف شدند.

وی درباره محکومان مهریه افزود: زندانیان مهریه ۶٨ درصد کاهش یافته است و اکنون یک هزار و ٢١٩ محکوم مهریه در زندان هستند.

رئیس سابق سازمان زندان‌ ها گفت: ١٨٧ هزار نفر کمتر از ١٠ روز در زندان بودند و همچنین پرونده محکومان مالی ١٢ درصد کاهش یافته است.

جهانگیر در پایان گفت: ٣٨ درصد از زندانیان در جرایم مواد مخدر، ٣٠ درصد جرم سرقت و ١٠ درصد جرایم علیه اشخاص در زندان ها به سر می برند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала