طرح دو فوریتی تغییر نام فرودگاه مهرآباد به سردار سلیمانی در مجلس ایران

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehطرح دو فوریتی تغییر نام فرودگاه مهرآباد به سردار سلیمانی در مجلس ایران
طرح دو فوریتی تغییر نام فرودگاه مهرآباد به سردار سلیمانی در مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مجلس ایران خبر از تهیه طرح دو فوریتی برای تغییر نام فرودگاه بین المللی مهرآباد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، رحیم زارع، نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای تغییر نام فرودگاه بین المللی مهرآباد به نام فرودگاه بین المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد.

متن طرح دو فوریتی تغییر نام فرودگاه مهرآباد به نام فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی به شرح زیر است:

طرح دوفوریتی
عنوان طرح: تغییر نام فرودگاه بین المللی مهرآباد به نام فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی

مقدمه: (دلایل توجیه)

سردار سلیمانی هنگام اصلاح مو+عکس - اسپوتنیک ایران
سردار سلیمانی هنگام اصلاح مو+عکس

اکثر فرودگاه‌های بزرگ در پایتخت کشورها به نام رهبران و قهرمانان تاریخ ساز و بزرگ ملی آن کشور نام‌گذاری شده‌اند و بسیاری از پایتخت‌ها دارای دو یا چند فرودگاه هستند که عملیات آنها پروازهای داخلی یا بین المللی یا مشترک می‌باشند.

تهران نیز به دلیل رشد سریع، گستردگی و حجم پروازها به منظور کاستن از ترافیک هوایی شهر و تردد مسافران، مجبور به داشتن دو فرودگاه شده است.

فرودگاه بین المللی مهرآباد با پذیرش سالانه بیش از 15 میلیون مسافر داخلی و پذیرش پروازهای سران و مقامات خارجی در کنار فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، و با هدف دسترسی آسان و سریع مسافرین داخلی و شخصیت‌ها و به منظور رعایت مسائل امنیتی، پذیرای تردد مقامات و سران کشورها است و نقش و جایگاه خود را به عنوان فرودگاه بزرگ پایتخت حفظ خواهد کرد و در نشریات، کتب و نقشه‌های هوانوردی جهان که برگرفته از مقررات سازمان بین المللی هواپیمایی کشور (ایکائو) هستند به عنوان فرودگاه بین المللی شناخته و باقی خواهد ماند.

اقدام تروریستی و ناقض مقررات بین المللی آمریکا در حمله به یک مقام ارشد سیاسی و میهمانان خارجی یک کشور در ورودی فرودگاه بغداد، بایستی تا ابد در اذهان ملل جهان باقی بماند و هر گردشگر، مسافر و مقامی که قصد سفر به پایتخت ایران را داشته باشد، در اولین نگاه متوجه این شود که تهران دو فرودگاه دارد، یکی مزین به نام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و دیگری مزین به نام قهرمان بین المللی و پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی و فرمانده جبهه جهانی مقاومت که به فرمان شقی‌ترین رهبر خودکامه جهان ترور شده است.

لذا مزین شدن نام دومین فرودگاه کشور و فرودگاه پایتخت به نام قهرمان بین المللی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی علاوه بر زنده نگه داشتن نام و یاد آن بزرگمرد تاریخ، این جنایت آمریکا و اقدام تروریستی استکبار جهانی در اذهان میلیون‌ها مسافر، گردشگر و مستقبل و متردد فرودگاهی برای همیشه در سطح بین المللی و داخلی، باقی خواهد ماند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала