واکنش کاربران فضای مجازی به احتمال قطع برنامه‌های شبکه‌های برون مرزی ایران

CC BY 4.0 / IRNA / واکنش کاربران فضای مجازی به احتمال قطع برنامه‌های شبکه‌های برون مرزی ایران
واکنش کاربران فضای مجازی به احتمال قطع برنامه‌های شبکه‌های برون مرزی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از انتشار اخباری مبنی بر احتمال قطع برنامه‌های شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی، برخی کاربران مجازی به آن واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا معاون برون مرزی صداوسیما، پیمان جبلی اعلام کرد که ممکن است پخش چند شبکه ماهواره‌ای جمهوری اسلامی از جمله پرس تی وی، العالم و آی فیلم انگلیسی و عربی به دلیل بدهی ارزی قطع شود.

وی گفت که پخش رادیو دری پس از حدود 40 سال فعالیت در کابل به دلیل بدهی ارزی قطع شده است.

او اعلام کرد که در طول پنج ماه گذشته حتی یک دلار، یک یورو، یک درهم، یک دینار ارز به صدا و سیما اختصاص داده نشده است.

شرکت ماهواره‌ای یوتلست روز چهارشنبه 31 اردیبهشت، پخش شبکه الکوثر، یکی از شبکه های عرب زبان صدا و سیما، را به دلیل بدهی متوقف کرد.

در همان روز خبرگزاری ایرنا بدون اشاره به جزئیات نوشته بود که انباشته شدن بدهی ارزی به شرکت های ماهواره‌ای، سایر شبکه‌های برون مرزی  جمهوری اسلامی ایران را نیز در آستانه توقف پخش قرار داده است.

این مسئله از دید کاربران فضای مجازی نیز پنهان نمانده واکنش آنها را برانگیخته است.

کاربری به نام zari در توئیتر نوشت: " آقاي حسيني،امروز خبرى تاسف انگيز را خواندم،پرس تي وي،العالم و آي فيلم انگليسي و عربي در آستانه تعطيلي هستند،راديو دري در أفغانستان هم كه قطع شده،خيلي اطلاع رساني خوبى داشتيم اين چند قلم هم كه قطع ميشوندواقعا چه بايد كرد؟نظاره گر باشيم كه مملكت امام زمان را گرگها به يغما بَرَند يا."

​کاربر دیگری بنام "عمار اشتر" با تیتر "گلبود و به سبزه نیز آراسته شد"، نوشت: " گل بود به سبزه نیز آراسته شد. معاون برون مرزی صداسیما اعلام کرده به خاطر بدهی های مالی صداسیما شبکه های العالم، پرس تی وی و آی فیلم(عربی و انگلیسی) قراره تعطیل بشه‌. دلیلشم اینه که هیچ گونه ارزی برای پرداخت این بدهی ها تعلق نگرفته. علی برکت الله"

​کاربر دیگری در توئیتر خود این امر را نشانه ای از انزواو بن بست دانسته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала