شبکه های پرس تی وی و العالم در آستانه تعطیلی

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRIشبکه های پرس تی وی و العالم در آستانه تعطیلی
شبکه های پرس تی وی و العالم در آستانه تعطیلی 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون برون مرزی صدا و سیما اطلاع داد که مشکل قطعی در مورد شبکه ها وجود دارد و طی روزهای آینده شبکه های مهم مانند پرس تی وی، العالم و آی فیلم انگلیسی و عربی از روی ماهواره حذف می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، «پیمان جبلی» معاون برون مرزی صدا و سیمای ایران در خصوص قطع رادیو دری ایران در افغانستان توضیح داد: رله های رادیو دری ما که در افغانستان پخش می شد، قطع شده و علت آن هم انباشت بدهی است که به ایستگاه های پخش رله داریم و مدت طولانی بود که درخواست پرداخت از ما داشتند اما به دلیل اینکه در مدت اخیر تخصیص ارزی به ما تعلق نگرفته، قادر به پرداخت بدهی هایشان نبودیم و در نتیجه رادیو دری پس از حدود 40 سال فعالیت در کابل و برخی ایالت های دیگر افغانستان قطع شد.

جلبی درباره قطع پخش سایر شبکه های برون مرزی سازمان صداوسیما گفت: من متاسفم که ظاهرا در کشور مسئولان و نهادهایی که مسئول تامین بودجه صداوسیما و به ویژه مسئول تامین ارزی صداوسیما هستند، یا متوجه فجایعی که اتفاق می افتد، نیستند یا برایشان اهمیت ندارد و در هر دو صورت ما روز به روز بی دفاع تر می شویم در مقابل تبلیغات دشمنان و زمینه چینی که در افکار عمومی منطقه و جهان علیه ما می کنند و اینکه فرصت معرفی ظرفیت های ایران به خارج از کشور را از دست می دهیم.

جبلی توضیح داد: ما این مشکل را در مورد بقیه شبکه هایمان هم داریم و به همین روال پیش برود، انتظار داریم که طی روزها و هفته های آینده شبکه های مهم ما مثل پرس تی وی، العالم، آی فیلم انگلیسی و عربی نیز از روی ماهواره حذف خواهند شد. برای من قابل فهم نیست که به چه دلیل و با چه استدلالی این بی توجهی و سهل انگاری صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ما فکر می کردیم که بعد از عملی شدن قطع شبکه الکوثر و توضیح درمورد اهمیت تبلیغات بین المللی جمهوری اسلامی، توجهی به این مشکل بشود اما متاسفانه مسئولان تا الان هیچ توجهی نداشته اند و آن شبه ای که در ذهن ما بود که چه بسا این بی توجهی تعمدی باشد و شائبه اینکه اهداف دیگری در نظر هست که با قطع شبکه های بین المللی بر سازمان صداوسیما فشار وارد شود، روز به روز در حال پررنگ تر شدن است. با وجود اینکه در طول دو هفته اخیر کارشناسان بسیاری در این باره اظهار نظر داشته اند و تاسف خورده اند از اینکه چرا باید شبکه های برون مرزی ایران قطع بشود اما باز هم این روند ادامه پیدا کرده و هیچ اتفاق خاصی نیافتاده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала