صدور مجوز ماینینگ برای iMiner با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر صدور مجوز ماینینگ برای iMiner با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا
صدور مجوز ماینینگ برای iMiner با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مطابق با گزارش‌های منتشرشده توسط رسانه‌های مختلف، شرکت ترکیه‌ای آی‌ماینر (iMiner) برای راه‌اندازی یک مرکز ماینینگ حرفه‌ای در شهر سمنان، 7.3 میلیون دلار هزینه کرده است.

بنابر گزارش‌  سایت معتبر bitcoin.com، این بزرگترین مزرعه ماینینگ در ایران با قدرت 94 هزار تراهش است؛ موضوعی که اگر حقیقت داشته باشد، با توجه به تلاش‌های کشور برای تعضیف اثر تحریم‌های اقتصادی آمریکا، چندان هم عجیب نخواهد بود.

این مجوز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده و به iMiner اجازه دادوستد در ایران و کشورهای خاورمیانه را نیز می‌دهد.

کمپانی ترکیه‌ای آی‌ماینر که 7 سال بیشتر از تاسیس آن نمی‌گذرد، خود را شرکتی مجرب در حوزه «استخراج بیت کوین و سرمایه‌گذاری روی حوزه ماینینگ» در وب‌سایت خود معرفی می‌کند. این شرکت با داشتن مجموعه متنوعی از ابزارهای ماینینگ، مدعی فعالیت در پنج کشور مختلف ترکیه، روسیه، آمریکا، کانادا و ایران با بیش از 300 کارمند است.

اگرچه بسیاری از ماینرها در کشورهای مختلف، از اوکراین تا چین، نسبت به الکتریسیته ضعیف ایران و مسائل مربوط به استخراج ارزهای رمزپایه ناراضی هستند، اما تمایل دولت ایران به استفاده از بیت کوین را می‌توان رویکردی اقتصادی و سیاسی در نظر گرفت؛ خصوصا اینکه ایران می‌خواهد تا حدودی محدودیت‌های اعمال‌شده توسط ایران را کنار بزند.

فقط تا یک سال پیش و زمانی که ماینینگ به صورت رسمی به عنوان یک فعالیت صنعتی شناخته شود، دولت نسبت به پول‌های دیجیتالی مشکوک بود و نگرانی‌های متعددی در مورد عدم امکان نظارت بر آنها داشت؛ اما حالا ایران بیش از هزار لایسنس را از آن زمان صادر کرده است.

ایران، سومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان، امید دارد با استفاده از بیت کوین بتواند تحریم‌های اقتصادی آمریکا را دور بزند. در حال حاضر، دلار آمریکا بیشترین استفاده را در معاملات جهانی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала