تعداد مبتلایان کرونا در ایران به ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر رسید

© Photo / IRNAکیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استان های هرمزگان و کردستان در وضعیت هشدار قرار گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اطلاع داد: تاکنون ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه در خصوص آمار مبتلایان خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۴۸ مورد بستری شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر رسید.

وی افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۲۹۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور در ادامه توضیح داد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۳۴ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۹۶ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند. تاکنون یک میلیون و ۸۴ هزار و ۸۵۷ تست آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور همچنین اطلاع داد: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است اما روند بیماریابی تقویت و موارد بستری در هفته های اخیر در حال کاهش است. تعداد شهرهای قرمز در استان خوزستان از ۱۶ به ۹ شهرستان رسیده است.استانهای هرمزگان و کردستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала