نماینده ایران در سازمان ملل: آمریکا تحت قطعنامه ۲۲۳۱ حقی ندارد

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / نماینده ایران در سازمان ملل: آمریکا تحت قطعنامه ۲۲۳۱ حقی ندارد
نماینده ایران در سازمان ملل: آمریکا تحت قطعنامه ۲۲۳۱ حقی ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت که آمریکا براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، حق آغاز فرآیند بازگشت تحریم‌ها را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت: آمریکا که ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است، هیچ حقی برای آغاز هیچ کاری در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در حساب توئیتری خود نوشت: سفیر آمریکا در سازمان ملل بر این باور است که آمریکا بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، حق دارد فرآیند بازگشت تحریم‌ها را آغاز کند. این غلط است: آمریکا مشارکت کننده در برجام نیست، چرا که ترامپ مشارکت آمریکا در این توافق را متوقف کرد.

​پیش از این، کلی کرافت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد که هرکسی متن قطعنامه ۲۲۳۱ را بخواند می‌تواند بفهمد که آمریکا حق استفاده از مکانیسم ماشه را برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران دارد.

گفتنی است، توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ پس از آنکه در تاریخ ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۴ در شورای امنیت به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید تبدیل به قطعنامهٔ ۲۲۳۱ گردید که همراه با تصویب آن هر شش قطعنامه قبلی که علیه ایران صادر شده و منجر به تحریم‌های وسیع در رابطه با موضوع هسته‌ای علیه این کشور شده بود را ملغی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала