جزئیات آزادی دکتر مجید طاهری و مایکل وایت

© Photo / IRNAسیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره روند آزاد شدن کهنه‌سرباز آمریکایی زندانی در ایران و پزشک ایرانی زندانی در آمریکا توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شامگاه 4 ماه ژوئن، در خصوص آزادی دکتر «مجید طاهری» پزشک و دانشمند ایرانی که از 16 ماه قبل در آمریکا زندانی بوده و همچنین «مایکل وایت» کهنه‌سرباز آمریکایی که از تابستان 1397 در ایران زندانی بوده است، توضیحاتی را ارائه کرد.

رضایت ترامپ از آزادی شهروند خود در ایران  - اسپوتنیک ایران
رضایت ترامپ از آزادی شهروند خود در ایران

وی در ادامه افزود:«مایکل ری وایت تبعه آمریکا، که به دلیل جرایم امنیتی و نیز شکایت شاکیان خصوصی به زندان محکوم شده بود،  با جلب رضایت مادی و معنوی شاکیان خصوصی توسط آقای وایت، نامبرده در مورد سایر جرایم خود مشمول رافت اسلامی شده و با توجه به گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، و با در نظر داشت ملاحظات حقوق بشری، امروز پنج‌شنبه 15 خرداد با حکم قاضی پرونده آزاد و از کشور خارج گردید.

آقای وایت بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، بر طبق بخشنامه عمومی رئیس محترم قوه قضائیه مشمول مرخصی شده و به دلیل عدم برخورداری از خویشاوند در ایران، به درخواست سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع دولت ایالات متحده، در اختیار آن سفارت قرار گرفت. در این مدت به دلیل بروز برخی علائم مشکوک به کرونا، نامبرده تحت درمان و نظارت کامل پزشکی قرار داشته و پس از کسب اطمینان از منفی بودن آزمایش کرونا حکم آزادی او اجرا گردید.

همزمان با آزادی آقای وایت، دکتر مجید طاهری دانشمند ایرانی که به دلایل واهی در آمریکا زندانی شده بود حکم آزادی خود را از دادگاه دریافت کرده و از زندان آزاد گردید».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала