دستور روحانی به وزیر دفاع ایران درباره آتش سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دستور روحانی به وزیر دفاع ایران درباره آتش سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد
دستور روحانی به وزیر دفاع ایران درباره آتش سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهور ایران در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع ایران دستور مهار آتش سوزی جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی، رئیس‌ جمهور ایران در گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، دستور مهار آتش سوزی جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را صادر کرد.

آتش سوزی گسترده در استانهای غربی و جنوب ایران در خائیز - اسپوتنیک ایران
آتش سوزی گسترده در استانهای غربی و جنوب ایران+ویدئو

رئیس جمهور ایران در این تماس‌های تلفنی اظهار داشت: لازم است سریعا تمام اقدامات لازم و ضروری با بکارگیری تمامی امکانات و ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های همجوار برای جلوگیری از دامنه آتش‌سوزی و نیز اطفاء حریق بکار گرفته شود و از ضرر و زیان‌های بیشتر و تخریب محیط زیست جلوگیری گردد.

روحانی بیا داشت: با توجه به گرم‌شدن هوا و احتمال بروز آتش‌سوزی‌های مشابه بایستی پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم اتخاذ گردد تا از تکرار چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود.

لازم به ذکر است که استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی ایران را در خود جای داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала