ادامه فاجعه در جنگل های زاگرس در ایران

© Photo / IRNAادامه فاجعه در جنگل های زاگرس ایران
ادامه فاجعه در جنگل های زاگرس ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وحید نوروزی، کارشناس مشهور ایرانی محیط زیست نسبت به آتش سوزی جنگل های زاگرس واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل  خبرگزاری مهر، وحید نوروزی کارشناس محیط زیست در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آتش وحشی؛ قلب هزاران هکتار از جنگل‌های زاگرس را در پنج استان کشور نشانه گرفته و عمق آتش در کنار بی مسئولیتی و کمبود امکانات؛ هر روز بیشتر می‌شود. برخی مناطق آنقدر صعب العبور هستند که جز بالگرد؛ امکان رفتن به آن جا نیست. به زودی با افزایش دمای منطقه؛ وضع بسیار بدتر نیز خواهد شد.

خوب یادم هست سال ۸۹ زمانی که می‌خواستند طنز آب پاشی هوای آلوده تهران را اجرایی کنند به کسری از ثانیه دهها بالگرد آب پاش در پایتخت حاضر شدند تا یک ایده عجیب را اجرایی کنند. حتی رئیس سازمان آتش نشانی تهران را در جلسه سازمان محیط زیست کشور دیدم که از او برای اجرای این کار عجیب دعوت شده بود! و البته من از او خواستم تا جلسه شروع نشده آنجا را ترک کند که شریک سوزه طنز نگردد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от وحید نوروزی- دکترای محیط زیست (@vahid_norouzi5)

 حال چگونه است که زاگرس در حال جان کندن است و مسیٔولین دولتی؛ اطفای حریق در زاگرس را جدی نگرفته‌اند؟ اصلاً می‌دانستید طبق یک تفاهم نامه با کلی ژست تبلیغاتی؛ از سال نود و پنج قرار بوده مبلغ یکصد میلیارد تومان به سازمان جنگل‌ها و مراتع جهت تأمین تجهیزات تعلق گیرد؟ کار به کجا رسیده که الان رئیس یگان حفاظت این سازمان اینگونه فقط برای سی میلیارد تومان اعتبار ضجه میزند؟ آقای نوبخت؛ یادتان هست در همان مراسم امضای تفاهم نامه گفتید دولت تدبیر و امید مباهات می‌کند که هزینه‌هایی را انجام داده که ما آنها را سرمایه گذاری می‌دانیم؟؟ پس کو آقای معاون رئیس جمهور؟ کدام هزینه؟ کدام سرمایه گذاری؟

 جایی خواندم معاون فرماندار کهگیلویه التماس رساندن آب به نیروها را دارد و ارسال بنزین برای دستگاه‌های دمنده را نیاز اول آنجا می‌داند.آیا گریه آور نیست؟ ۱۳۵ میلیون هکتار اراضی ملی داریم که لنگ سی میلیارد تومان پول برای خرید تجهیزات یگان رسمی حفاظتی است. چندین دستور معاون اول رئیس جمهور دارد اما سازمان برنامه و بودجه برایش مهم نیست. تراژدی بزرگی است. نمیدانم شاید اصلاً عمق معنای منابع طبیعی و ثروت خدادادی را نمی‌دانند. به کجا می‌رویم؟ با التماس و نامه نگاری و چند روز معطلی؛ یک بالگرد به منطقه آتش سوزی می‌فرستند که یا نقص فنی دارد یا بنزین ندارد. آنهم بالگردی که فقط برای رساندن نیروهای محلی و سربازان شجاع به ارتفاعات برای مهار آتش آمده و بالگرد آتش نشان نیست.نیروهای محلی و بومی با امکانات ضعیف؛ جانشان را سپر آتش در زاگرس کرده‌اند تا دیر نشده به یاری آنها تابید. نمایندگان مجلس که یقین دارم فراکسیون زاگرس نشین ها را یا تشکیل داده‌اید یا به زودی تشکیل خواهید داد؛ فریاد به سر دولت بزنید و حق مردم را بگیرید. من آذری زبانم اما ایرانی ام و زاگرس؛ جان شیرین وطن است. زاگرس نشین های پایتخت که حتی برای شورای شهر تهران لیست می‌دهید کجایید؟ هر کسی در حد توانش کاری کند. عمق فاجعه بسیار بالاست کمک کنید. هل من ناصر- هل من مغیث-هل من معین- هل من ناج…

این قصه پر غصه ادامه دارد

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала