پاسخ محکم و شکننده موسوی به برایان هوک

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranسید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسوی: شکست را بپذیرید و راه احترام به ملت ایران را در پیش گیرید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، سخنگوی وزارت خارجه ایران در پیامی توئیتری خطاب به مقام آمریکایی نوشت:«یا شکست را بپذیرید و راه احترام به ملت ایران را در پیش گیرید یا همچنان به تحقیر، منفور بودن و انزوای بیشتر خود ادامه دهید».

سیدعباس موسوی در پیامی توئیتری خطاب به برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نوشته است:«فشار حداکثری شما را با مقاومت حداکثری، اراده پولادین و تکیه بر توانمندی های داخلی درهم می شکنیم. این شمایید که باید دست به انتخاب بزنید: یا شکست را بپذیرید و راه احترام به ملت ایران را در پیش گیرید یا همچنان به تحقیر، منفور بودن و انزوای بیشتر خود ادامه دهید.».

​چندی پیش، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با بیان اینکه ایران برنامه‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داده است، گفت که تشدید این فعالیت‌ها تنها باعث فشار بیشتر آمریکا روی ایران می‌شود.

مایک پمپئو همچنین از تحریم دو شخصیت مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران تحریم خبر داد و اعلام کرد که مجید آقایی و امجد سازگار به عنوان دو هدایت‌کننده برنامه غنی‌سازی هسته‌ای ایران را تحریم می‌کنیم.

دولت آمریکا از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه 1397 تاکنون تحریم‌های گوناگونی را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد ایران وضع کرده و حتی اتباع و شرکت‌های خارجی را به بهانه ارتباط با ایران هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

از سوی دیگر، کارشناسان آمریکایی و نهادهای بین‌المللی اذعان کرده‌اند که اثر تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران تخلیه شده و آمریکا ابزار تحریمی بیشتری برای اعمال فشار بر اقتصاد ایران در اختیار ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала