واکنش نماینده دائم ایران نسبت به ادعای مشارکت آمریکا در برجام

© Photo / IRNAواکنش نماینده دائم ایران نسبت به ادعای مشارکت آمریکا در برجام
واکنش نماینده دائم ایران نسبت به ادعای مشارکت آمریکا در برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روانچی: ادعای مشارکت آمریکا در برجام غلط و مضحک است.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در توییتی در واکنش به عدم تمدید معافیت‌های همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای نوشت که ادعای مشارکت آمریکا در برنامه جامع اقدام مشترک مضحک است.

روانچی در توییتی نوشت:«دو سال پیش، دونالد ترامپ به مشارکت در برجام پایان داد. حال پمپئو با نقض بیشتر برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ آخرین ضربه را وارد و جریمه‌ای را برای پایبندی به مفاد هسته‌ای قطعنامه ۲۲۳۱ اعمال کرد. این ادعا که ایالات متحده هنوز  در برجام شرکت دارد نه تنها مضحک بلکه غلط است.»

​چندی پیش،مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد که ایالات متحده معافیت‌های تحریمی مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران را طی ۶۰ روز آینده لغو می‌کند و آن را تمدید نخواهد کرد. دولت ترامپ قصد دارد به سیاست صدور معافیت‌های تحریمی برای کشورهایی نظیر روسیه، چین و شرکت‌های اروپایی جهت همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران پایان دهد.

ترامپ قول داد جلوی تمدید برنامه های جاسوسی در داخل آمریکا را بگیرد - اسپوتنیک ایران
ترامپ قول داد جلوی تمدید برنامه های جاسوسی در داخل آمریکا را بگیرد

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو این توافق اعلام کرد که ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала