درخواست روحانی برای آنلاین کردن انتخابات در ایران

© AP Photo / Office of the Iranian Presidencyدرخواست روحانی برای آنلاین کردن انتخابات در ایران
درخواست روحانی برای آنلاین کردن انتخابات در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران اعلام کرد که ما باید شرایط کشور را به نوعی رقم بزنیم که مردم ما در خانه و به صورت آنلاین رای خود را ثبت کنند.

به گزارش اسپوتنیک،، حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفت: ما در انتخابات اخیر را نتوانستیم آنگونه که باید کامل الکترونیکی برقرار کنیم، ما باید شرایط کشور را به نوعی رقم بزنیم که مردم ما در خانه و به صورت آنلاین رای خود را ثبت کنند و نوع رای را به صورت آنلاین مشاهده کنند و نمودار آماری نمایندگان را ببیند. البته اگر اشکالی به آن وارد نشود، می توان از حواشی های رخ داده مانند تقلب هم جلوگیری کرد.

پیام روحانی به مجلس جدید - اسپوتنیک ایران
پیام روحانی به مجلس جدید

وی افزود: موضوع شفافیت و مبارزه با فساد، همین به کار گیری رسیدن به توسعه فضای برخط بودن است، که این تحول در کشور اقدامی بزرگ است که در دولت دوازدهم شکل گرفت، باند و پهن باندها آماده شد و شرایط برای استفاده از موبایل های هوشمند برقرار شد و ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان به ۴ برابر رسیده و ما با تحول خوبی مواجه هستیم

رئیس جمهور ایران ادامه داد: در واقع فضای مجازی و اینترنت، به نوعی سبک زندگی را خوب یا بد تغییر داده است و در کنار تمام قابلیت‌هایش به خدمت شرکت‌های استارت آپی آمده و امروز نیاز داریم که بخشی از بیکاری فارغ التحصیلان ما در بحث اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای اینترنتی برطرف شود.

حسن روحانی گفت: توصیه آخر من «دولت الکترونیک» است، هدف ما در دولت دوازدهم توسعه دولت الکترونیک بود تا مردم ما بتوانند به واسطه دولت الکترونیک تمام امور خود را برطرف کند و از همین جا که نشسته است بتواند تمام کارهایش را انجام دهد.

وی همچنین تاکید کرد که من از وزیر ارتباطات می‌خواهم تا در کنار مرکز داده‌های اقماری خدمات ابری و ...، توسعه شبکه ملی اطلاعات را در دستور کار خود قرار دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала