پیام تبریک رئیس جمهور ایران به مناسبت عید فطر

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پیام تبریک رئیس جمهور ایران به مناسبت عید فطر
پیام تبریک رئیس جمهور ایران به مناسبت عید فطر  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران در پیامی خطاب به ملت ایران، فرا رسیدن عید فطر را تبریک گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در پیامی خطاب به ملت ایران فرارسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت.

متن پیام رئیس جمهور ایران به شرح زیر است:

بسم‌‏الله الرحمن الرحیم

«الحمد لله على ما هدانا و له الشکر على ما اولانا»

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان عزیز در ماه مهمانی خدا، حلول ماه شوال و فرارسیدن عید سعید فطر را بر همه مسلمانان جهان به‏‌ویژه مردم شریف و متدین ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‏گویم.

عید فطر در واقع پایان یک ماه پر برکت با دستاوردهای سازنده و نجات بخش و آغاز یک راه پرامید با بازگشت به اصل و فطرت خویش و فصلی جدید برای عبودیت و بندگی خداوند است که بی‌‏شک بهره‏‌گیری از برکات این ایام سرشار از پاداش، بشارت و آمرزش الهی است.

همزمانی عید فطر در ایران و عربستان - اسپوتنیک ایران
همزمانی عید فطر در ایران و عربستان

خدا را شاکریم که امسال با وجود شرایط خاص و نگرانی‏‌هایی که در مورد سلامتی مردم وجود داشت، بر عظمت و حظّ درک این ایام مبارک خللی وارد نشد و در طول روزها و شب‏‌های این بهار قرآنی، مردم شریف و روزه‌دار ما با اجرای دستورات الهی و پیوند با معارف و مناسک نورانی به‏‌ویژه در شب‏‌های قدر، تجربه جدیدی از عبادت در شرایط سخت‌تر و اشتیاق خالصانه خود را به ارزش‏‌های دینی و معنوی و معارف الهی به شکلی زیباتر و تأثیرگذارتر از پیش، آشکار ساختند.

اکنون که کشور ما در برابر فشارهای ظالمانه و هدفمند دشمنان قرار دارد، بیش از هر زمان دیگری به پیام‏‌های سازنده و روشنگر ماه رمضان نیاز است. بی‏‌تردید در سایه رهنمودهای راه‌گشای رهبر فرهیخته و اتحاد و همدلی بیشتر قوا، می‌توان به‌خوبی از این بحران‏‌های تحمیلی عبور کرد و عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران را به نمایش گذاشت.

اینجانب ضمن تقدیر از همه خدمتگزاران دلسوز و فداکاری که در ماه مبارک رمضان نیز با عزم راسخ و ایمان قوی، در عرصه‏‌های گوناگون بهداشتی، درمانی، خدماتی، امدادی و دیگر زمینه‏‌ها با زبان روزه به هموطنان خود یاری رساندند، امیدوارم همگان با توجه به ارزش‌ها و عظمت این ماه مبارک، بتوانیم بیش از پیش شاهد نزدیکی دل‏‌ها و تحکیم پیوندهای دینی و رعایت ارزش‏‌های والای اخلاقی در رفتارهای فردی و اجتماعی در جامعه اسلامی خود باشیم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

پیش از این، دفتر رهبر ایران در اطلاعیه‌ای فردا ۴ خرداد ۱۳۹۹ را عید سعید فطر اعلام کرد.

متن اطلاعیه دفتر رهبر ایران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع عموم مردم شریف ایران می رساند، بر اساس گزارشهای متعدد رسیده از راصدان کاردان و مورد اطمینان، رؤیت هلال ماه شوال المکرم در غروب شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ مطابق با ۲۹ رمضان المبارک ۱۴۴۱ هجری قمری برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) محرز شده است، بنابراین فردا (یکشنبه) ۴ خرداد عید سعید فطر خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала