روحانی: امیدواریم آمریکا دست به کار اشتباهی نزند

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: امیدواریم آمریکا دست به کار اشتباهی نزند
روحانی: امیدواریم آمریکا دست به کار اشتباهی نزند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران در خصوص ایجاد مشکل برای نفتکش‌های ایرانی از سوی ایالات متحده هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  تسنیم، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز شنبه در تماس تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در خصوص امنیت منطقه اظهار داشت: با توجه به برخی اقدامات آمریکا در نقاط مختلف جهان شرایط غیر قابل قبولی به‌وجود آورده، اما به هیچ عنوان ما آغازگر تشدید تنش و درگیری نخواهیم بود.

ایران هیچگونه مزاحمتی را تحمل نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران
ایران هیچگونه مزاحمتی را تحمل نخواهد کرد

رئیس جمهور ایران تصریح کرد: اگر نفتکش‌های ما در دریای کارائیب یا در هر کجا از جهان از سوی آمریکایی‌ها دچار مشکل شوند، متقابلاً برای آنها مشکل به‌وجود خواهد آمد. ما همواره  حق مشروع دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و تأمین منافع ملی را برای خود قائل هستیم و امیدواریم آمریکایی‌‌ها دست به خطا نزنند.

روحانی بیان داشت: همچون گذشته تأکید می‌کنیم که امنیت منطقه ما به‌ویژه امنیت دریایی در منطقه  توسط کشورهای منطقه تأمین می‌شود و همیشه اعلام آمادگی کرده‌ایم که با کشورهای همسایه آماده همکاری بیشتری هستیم.

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی تأکید کرد: موضع قاطع قطر این است که امنیت منطقه باید با همکاری تمامی کشورهای منطقه حاصل شود و ما به عنوان کشورهای منطقه برای تأمین امنیت گذرگاه‌های آبی منطقه باید با یکدیگر همکاری کنیم. شیخ تمیم افزود: ما مخالف هرگونه تنش هستیم و برای کاهش تنش‌ها تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала