آمریکا قصد دارد ارسال نفت ایران به ونزوئلا را مسدود کند

© AP Photo / Marcos Morenoآمریکا قصد دارد ارسال نفت ایران به ونزوئلا را مسدود کند
آمریکا قصد دارد ارسال نفت ایران به ونزوئلا را مسدود کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گمانه‌زنی‌ در خصوص محموله نفتی ارسالی ایران به ونزوئلا و واکنش احتمالی آمریکا همچنان ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال با استناد به مقامات آمریكا می نویسد : " دولت ریاست جمهوری آمریكا، دونالد ترامپ در نظر دارد با اعمال تحریم های جدید علیه ایران و سایر اقدامات قانونی، ممانعت از صادرات نفت ایران به ونزوئلا را بررسی كند. "

براساس اخبار روزنامه ها با استناد به مقامات آمریکایی و ایرانی، ایالات متحده پس از عزیمت 5 نفتکش ایرانی به سمت ونزوئلا، احتمال اعمال تحریم ها را مورد بررسی قرار داد. گزارش شده است که اکنون دولت ترامپ در حال گفتگو است که واکنش نسبت به اقدامات ایران باید چقدر تهاجمی باشد.

ایران، آمریکا را از دخالت در تحویل سوخت به ونزوئلا برحذر داشت - اسپوتنیک ایران
ایران، آمریکا را از دخالت در تحویل سوخت به ونزوئلا برحذر داشت

براساس اطلاعات این روزنامه، اکنون مقامات آمریکایی در تلاشند راهی برای مهار عرضه نفت ایران به ونزوئلا پیدا کنند، از جمله اقدامات ممکن، اعمال مجازات علیه خدمه تانکرها یا مصادره این تانکرها از طریق دادگاهی در ایالات متحده در رابطه با نقض قوانین آمریکا است. خاطرنشان می شود این گزینه تنها در صورت توقف تانکرها در یک بندر در مسیر خود به ایران برای سوخت گیری ممکن است.

به گفته این روزنامه، تعدادی از مقامات آمریکایی، از خویشتن‌داری دفاع می کنند و معتقدند که ایالات متحده فقط در صورت تداوم صادرات منابع ایرانی باید مداخله کند.

علاوه بر این، این روزنامه می نویسد، مقامات بر این باورند که از نظر تئوری امکان پذیر است که نیروی دریایی ایالات متحده که عملیات ضد مواد مخدر را در کارائیب انجام می دهند، نفتکش‌های ایرانی را بازرسی کنند، اما نماینده نیروی دریایی آمریکا پیشتر ایده استفاده از ناوگان کارائیب را برای توقیف نفتکش‌های ایرانی رد کرد.

همچنین، امیر خاتمی وزیر دفاع ایران روز چهارشنبه به ایالات متحده توصیه کرد که در عبور نفتکش های ایرانی به ونزوئلا دخالت نکنند. پیش از این، رویترز با استناد به نماینده ارشد دولت ریاست جمهوری آمریكا، دونالد ترامپ، گفته بود كه واشنگتن اقداماتی را كه می تواند در رابطه با ایران انجام شود، در نظر گرفته است. علاوه بر این، به گفته این مقام، واشنگتن اطمینان بالایی دارد به اینکه دولت ونزوئلا هزینه منابع دریافتی را با پرداخت "تن‌ها طلا" به ایران تسویه می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала