ظریف: سلاح‌های کشتار جمعی اسرائیل، تهدیدی جهانی است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف: سلاح‌های کشتار جمعی اسرائیل، تهدیدی جهانی است
ظریف: سلاح‌های کشتار جمعی اسرائیل، تهدیدی جهانی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران، "سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای اسرائیل" را تهدیدی جهانی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدا و سیمای ایران، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: گرچه برخی کشور‌های عربی در گذشته با پیمان کمپ دیوید و اخیراً با سیاست‌های رژیم سعودی خود را با اسرائیل و علیه آرمان‌های فلسطین هماهنگ کرده اند، اما موضوع فلسطین موضوعی نیست که با این روش‌ها به فراموشی سپرده شود.

کنایه ظریف به جاسوسی اسرائیل از کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
کنایه ظریف به جاسوسی اسرائیل از کاخ سفید

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضوع فلسطین یک مساله محلی و عربی است، بیان داشت: سیاست‌های رژیم صهیونیستی سیاست‌هایی نیست که منحصر به یک منطقه کوچک باشد، شما امروز می‌بینید که حتی در ایالات متحده، منافع رژیم صهیونیستی در بسیار از موارد بر منافع خود آمریکایی‌ها غلبه می‌کند. این منافع اسرائیلی هاست که سیاست‌های آمریکا را می‌چرخاند و در اروپا هم به همین گونه است.

ظریف افزود: سلاح‌های کشتار جمعی و سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل تهدیدی جهانی است و موضوعی محلی نیست. بزرگترین تهدید منطقه ما، از سیاست‌های اشغالگری و سلاح‌های رژیم صهیونیستی ناشی می‌شود. تعداد زیادی از کشور‌های غربی، امروز گروگان رژیم صهیونیستی هستند و نمی‌توانند حتی سیاست‌هایی که در جهت منافع ملی و مردمی خودشان است، دنبال کنند.

وی بیان داشت: بنابراین این تصور که مشکلات مردم فلسطین مشکلی محلی و عربی است، درست نیست و خطراتی که صهیونیست برای جهان دارد موضوعی است که در همه کشور‌های دنیا مطرح است و ما امروز خیلی‌ها را در اروپا و آمریکا می‌بینیم که به طور علنی اعلام می‌کنند که سیاست‌هایشان گروگان رژیم صهیونیستی و گروه‌های حامی اسرائیل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала