آیا موج دوم کرونا در ایران کم خطرتر است؟

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehآیا موج دوم کرونا در ایران کم خطرتر است؟
آیا موج دوم کرونا در ایران کم خطرتر است؟
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس اتاق ستاد کرونای استان تهران بیان داشت که موج دوم شیوع کرونا در ایران کم خطر تر و آرام تر خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسین قناعتی رئیس اتاق ستاد کرونای استان تهران روز دوشنبه در اولین روز از هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری در کشورهای اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، بیان داشت: امروز نسبت به آغاز شیوع کرونا تجهیزات بیشتر و بهتری داریم. آموزش رفتارهای بهداشت فردی داده شده و مردم بیشتر رعایت می‌کنند. بنابراین انتظار داریم موج بعدی شیوع ویروس کرونا کم‌خطرتر باشد و آرام‌تر طی شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و علائم در همه دنیا دولت ما و بعضی دولت‌ها این فرضیه را داشتند که حتی نجات یک نفر مهم است و هیچ بیماری نباید بدون درمان رها شود.

این مقام افزود: قرنطینه فرصتی به ما داد تا تعداد افراد مبتلا کاهش یابد، تجهیزاتی مانند ماسک و دستکش نیز تا حد ۶۰ تا ۷۰ درصد از انتقال بیماری جلوگیری کردند. کشورهایی مانند چین و کره جنوبی که سابقه مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر مانند سارس را داشتند بهتر عمل کردند.

وی در ارتباط با وضعیت ویروس کرونا در ایران توضیح داد: پیش‌بینی‌­های متفاوتی از ۱۴ هزار تا ۵۶ هزار مرگ و میر بر اثر بیماری در ایران انجام شد که هیچ کدام به دلیل اقدامات پیشگیرانه محقق نشد. تصویری از مشکل در کشورهای مختلف از جمله ایران نداشتیم. سازمان های زیادی مسئول هستند ولی نمی دانستیم چه کسی باید این وضع را مدیریت کند تا اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی شد. تحریم‌­ها نیز نقش مهمی در کاستن از توانایی ما در مبارزه با کرونا داشتند؛ با وجود این، اقدامات خوبی توسط دولت و مردم صورت گرفت و امروز میزان ماسک هایی که در خانه ها دوخته شده از مجموع ماسک­‌های تولید شده در کارخانه‌ها بیشتر است.

قناعتی با وجود محاسن فناوری اطلاعات، انتشار بیش از حد اخبار را در فضای مجازی مضر دانست و تاکید کرد: البته فناوری اطلاعات می تواند ضررهایی داشته باشد و در زمان کرونا اخبار زیادی در مورد راه‌های جلوگیری از کرونا منتشر شد که بسیاری درست نبودند و در حد شایعه بودند.

رییس اتاق فکر ستاد کرونای استان تهران در خصوص نقش فناوری اطلاعات در زمان شیوع ویروس کرونا توضیح داد: فناوری اطلاعات در آموزش، بررسی و به دست آوردن اطلاعات بسیار مفید بود. نرم افزارهای بیماریابی یا کمک به بیماران نیز از طریق فناوری اطلاعات توسعه یافته و ارائه شدند. نقشه ردیابی تماس از دیگر دستاوردهای فناوری اطلاعات است که میزان ارتباط‌ بیمار را با افراد مختلف نشان می‌دهد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала