خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی پرونده تشکیل می دهند

© Sputnik / Iranian Red Crescent Society /  مراجعه به بانک تصاویر خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی پرونده تشکیل می دهند
خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی پرونده تشکیل می دهند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانواده های مسافران کشته شده در هواپیمای اوکراینی سقوط کرده در تهران پرونده شکایات را به سازمان قضایی نیروهای مسلح ایران ارائه دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدا و سیمای جمهوری اسلامی، شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ایران اعلام کرد: تعداد زیادی از خانواده‌های شهدا به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مراجعه و شکایت خویش را مطرح کرده اند.

به تعویق افتادن زمان تحویل جعبه های سیاه بوئینگ سرنگون شده در ایران به اوکراین  - اسپوتنیک ایران
به تعویق افتادن زمان تحویل جعبه های سیاه بوئینگ سرنگون شده در ایران به اوکراین

بهرامی افزود: از زمان ارجاع پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تحقیقات دقیق و گسترده‌ای در دادسرای نظامی تهران صورت گرفته است.

به گفته وی، چندین گروه از کارشناسان در حال بررسی جنبه های مختلف این فاجعه هستند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ایران خاطر نشان کرد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مرجع رسیدگی به تظلم خواهی و احقاق حق اولیاء دم این پرونده است و خانواده‌هایی که هنوز شکایت خود را مطرح نکرده اند، می‌توانند به دادسرای نظامی تهران مراجعه و شکایت خویش را مطرح کنند.

بوئینگ 737 هواپیمایی بین المللی اوکراین چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران در 8 ژانویه سقوط کرد. 176 نفر کشته شدند. بعداً ایران اعتراف كرد كه این سانحه به دلیل "خطای انسانی" روی داده و پدافند هوایی به هواپیما شلیک کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала