برخورد قضایی با افرادی که تمارض به کرونا کنند

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / برخورد قضایی با افرادی که تمارض به کرونا کنند
برخورد قضایی با افرادی که تمارض به کرونا کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرپرست کمیته مسابقات لیگ فوتبال ایران در خصوص از سرگیری لیگ برتر ایران گفت با افرادی که تمارض به کرونا کنند، برخورد قضایی می شود.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات لیگ فوتبال ایران در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره شروع تمرینات تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران و آغاز مسابقات از ۲۲ خرداد اظهار داشت: برای شروع تمرینات،  تیم‌ها باید برای تست کرونا تمهیداتی را انجام بدهند. امیدواریم در چند روز آینده این کار انجام شود. بعد از انجام تست‌های کرونا تیم‌ها می‌توانند تمرینات را شروع کنند. سه تا چهار هفته زمان برای تمرینات خواهیم داشت، بعد از آن، مجوز ستاد کرونا برای مسابقات را خواهیم گرفت.

لیگ برتر فوتبال ایران آغاز می‌شود - اسپوتنیک ایران
مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران آغاز می‌شود

وی درباره اظهار نظر وزیر ورزش مبنی بر اینکه شاید مسابقات از ۲۵ خرداد بار دیگر تعطیل شود، خاطرنشان کرد: وزیر ورزش نگفتند، مسابقات تعطیل می‌شود بلکه گفتند شرایط را در نظر می‌گیریم. مانند گذشته الان هم تابع دستورات ستاد ملی کرونا در ورزش هستیم.  تاریخی که اعلام شده، برای شروع تمرینات است و هر زمان که تمرینات شروع شود سه تا چهار هفته بعد مسابقات را آغاز می‌کنیم.  

مهدی در خصوص اینکه اگر بازیکن یا کادر فنی تیمی به کرونا مبتلا شود، نحوه برگزاری ادامه لیگ چگونه خواهد شد، گفت: در این خصوص ۲ راهکار داریم. در شرایط نخست دوره ۱۴ روزه آشکارسازی کرونا را داریم و می‌توانیم در تمرینات کرونا را کنترل کنیم تا کسانی که وارد مسابقات می‌شوند، به کرونا مبتلا نباشند. در گام دوم باید موارد را با مراجع ذیصلاح مطرح کنیم. در اینجا ۲ بحث وجود دارد، یکی اینکه کسی که گرفته است چه کاری انجام دهیم و یا اینکه کسی که تمارض به ابتلا به کرونا کرده را چه برخوردی داشته باشیم. کسی که تمارض به کرونا کند با او برخورد قضایی می‌شود.  

وی در پاسخ به این سووال که در صورت لغو مجدد لیگ، آیا قهرمان را مشخص می‌کنند یا خیر؟، بیان داشت: بحث قهرمانی، سقوط و صعود برای ما مطرح نیست. بحث سلامت افراد و جامعه مطرح است. با شروع مسابقات این موضوع مشخص می‌شود. اگر این ویروس نابود شود در هفته آخر تماشاگران را در ورزشگاه‌ها خواهیم داشت. روی پروتکل‌های بهداشتی در حال کار کردن هستیم. انجام مسابقات را در شرایط کرونا در بسیاری از کشورها را مطالعه کردیم، نه اینکه از روی بوندس‌لیگا الگوبرداری کنیم. الگوبرداری از یک سازمان پیشرفته هیچ اشکالی ندارد و ما مدعی اختراع نیستیم. در حال مطالعه بر روی پروتکل‌های چهار لیگ مطرح دنیا هستیم که منتشر شده است و بهترین تجربیات دنیا را استفاده می‌کنیم.  

وی در رابطه با تیم‌های خوزستانی حاضر در لیگ برتر اذعان داشت: آمار در خوزستان خوب نیست. نباید به یک جا نگاه کنیم و کلی باید تصمیم بگیریم.  

مهدی در پایان درباره صحبت‌های «سعید آذری» مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در رابطه با بازی نکردن در شهر دیگری و همچنین جدال فولاد با استقلال گفت: در شرایط نرمال حق طبیعی یک تیم است که در شهر خودش میزبان باشد. ما در اختیار ستاد کرونا هستیم. آذری هم منطقش برای شرایط نرمال است. همچنین منتظر دستورالعمل‌ها هستیم و مکاتباتی با AFC انجام دادیم و خواستار این بودیم که زمان مسابقات را دقیق‌تر اعلام کنند تا برنامه تیم‌ها را از فشردگی خارج کنیم. اعلام زمان قبلی آنها ۱۱ مردادماه بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала