پرداخت تسهیلات کرونایی به کارگاه های آسیب دیده در ایران + جزئیات

© Fotolia / Curioso Photographyپرداخت تسهیلات کرونایی به کارگاه های آسیب دیده در ایران + جزئیات
پرداخت تسهیلات کرونایی به کارگاه های آسیب دیده در ایران + جزئیات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کار ایران اعلام کرد یک میلیون کارگاه دارای شماره و ثبت شده، با ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر و نیروی انسانی مشمول مصوبه دریافت تسهیلات کرونایی هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری تسنیم، محمد شریعتمداری در پایان جلسه با مسئولان دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد مسکن که در محل بنیاد مستضعفان برگزار شد افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد اقتصادی دولت، با همکاری بانک مرکزی و از محل منابع شبکه بانکی، 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌هایی تخصیص خواهد یافت که در 13 رسته‌ای که مستقیم یا غیر مستقیم از شیوع کرونا آسیب دیده اند فعال هستند.

وی اضافه کرد: بر مبنای اطلاعات موجود در سازمان تامین اجتماعی، یک میلیون کارگاه دارای شماره و ثبت شده، با 3 میلیون و 200 هزار کارگر و نیروی انسانی مشمول این مصوبه می‌شوند و این واحد‌ها به شرط قبول تعهد حفظ نیروی کار خود که بر اساس فهرست بیمه ارسالی به تامین اجتماعی در ماه‌های دی و بهمن سال 1398 محاسبه می‌شود، مشمول دریافت پیامک مراجعه به سامانه کارا و ثبت نام دریافت وام خواهند شد.

کرونا ثابت کرد صنعت غیر دولتی راه نجات ایران است - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کرونا ثابت کرد صنعت غیر دولتی راه نجات ایران است

وزیر تعاون گفت: به ازای هر نفر از نیروی انسانی کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده اند مبلغ 16 میلیون تومان و به ازای هر کارگر کارگاه‌هایی که غیر مستقیم لطمه خورده اند مبلغ 12 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 12 درصد تعلق می‌گیرد که این واحد‌ها باید بعد از دریافت پیامک به سامانه کارا مراجعه و ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: پس از ثبت نام، واحد‌های صنعتی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحد‌های گردشگری از طرف وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و واحد‌های فرهنگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تایید نهایی قرار می‌گیرند و پس از تایید نهایی، به بانک‌های عامل مراجعه و تسهیلات خود را از هفته دوم خرداد به بعد دریافت می‌کنند.

یادآور می شود مجموع بیماران مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در ایران  به ۱۱۴ هزار و ۵۳۳  نفرو  مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۸۵۴ نفر رسیده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала