وزیر برکنار شده صمت خطاب به رئیس‌جمهور نامه نوشت

© AP Photo / Jason DeCrowحسن روحانی
حسن روحانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی مدت ها به دنبال کنار گذاشتن رضا رحمانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، رحمانی وزیر صمت پس از برکناری از سمت وزیر صمت نامه ای به رئیس جمهور نوشت.

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و آروزی قبولی طاعات و عبادات، حتما مستحضرید در تاریخ ۱۷/۲/۱۳۹۹ جناب آقای واعظی تماس و تهدید کردند در صورت رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی ، شما برکنار خواهید شد و لازم است در این فرصت با لابی، نمایندگان خصوصا نمایندگان آذری زبان را قانع و برای این طرح رای بگیرید بنده هم عرض کردم مجلس که زیر نظر بنده نیست و مشکلی با موضوع ندارم.

امروز ۲۲/۲/۱۳۹۹ که اینجانب در جلسه توسعه صادرات دفتر معاون اول محترم حضور داشتم مجددا جناب آقای واعظی تماس گرفتند و اعلام نمودند استعفاء بدهم .

به استحضار می رسانم اینجانب حجت شرعی برای استعفاء نمی بینم و کماکان مثل ۱۹ ماه و سالیان گذشته با تمام توان آماده خدمتگزاری بوده و در شرایط سخت کشور  و تجربیات گرانبهایی که اندوخته ام کماکان آماده فداکاری و خدمتگزاری شبانه روزی به مردم عزیزمان هستم.

از اینکه در دوره حدود ۱۹ ماهه مسئولیت اینجانب علیرغم برنامه ریزی های دشمنان نظام و انقلاب برای تعطیلی تولید کشور به مدد الهی و تلاش شبانه روزی همکاران صدیقم نسبت به حفظ افزایش و رونق تولید و تامین کالای اساسی مایحتاج عمومی کشور و عبور از تحریم ها و حوادث مختلف و به خصوص بحران کرونا که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است به خود می بالم و در تعجب هستم که چرا علیرغم حصول نتایج درخشان و قابل افتخار می بایست اینگونه به انگیزه های سیاسی تحت فشار قرار گیرم.

در هرحال هر تصمیمی بگیرید برای اینجانب محترم است و کماکان خود را خدمتگزار کوچک و عاشق ملت بزرگ ایران و سرباز ولایت می دانم.

رضا رحمانی

​شایان ذکر است که مدتی پیش، رئیس جمهور با صدور حکمی مهندس حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد. پیش از این رضا رحمانی کرسی وزارت صمت را بر عهده داشت که صدور حکم سرپرستی برای فرد دیگری از سوی رئیس جمهور، معنایی جز برکناری او ندارد. گفته می شود، حتی معاونان وزیر از «برکناری او و تعیین سرپرست برای این وزارتخانه» توسط رئیس جمهور اطلاع نداشته اند.

یکی از دلایل برکناری رضا رحمانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که گفته می شود، رئیس جمهور مدت هاست به دنبال کنار گذاشتن او بوده است، اما با فشار یکی از فراکسیون های قومیتی مجلس نتوانسته به چنین اقدامی دست بزند. حالا به هم ریختگی وضعیت بازارهای مختلف از جمله سر به فلک کشیدن قیمت خودرو که منجر به ایجاد مشکلات در دیگر بازارها شده و حتی مجلسی ها هم سخن از استیضاح وزیر صمت کرده بودند، باعث شد که حسن روحانی دست به اقدام نهایی و برکناری رحمانی بزند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала