آخرین جزییات مربوط به شناور ایرانی کنارک

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آخرین جزییات مربوط به شناور ایرانی کنارک
آخرین جزییات مربوط به شناور ایرانی کنارک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گزارش ها در خصوص آسیب وارد شده به شناور ایرانی کنارک در دریای عمان حاکی از مرگ دست کم 19 نفر می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، گزارش ها در خصوص آسیب وارد شده به شناور ایرانی کنارک در دریای عمان حاکی از مرگ دست کم 19 نفر می باشد. همچنین خبرها از زخمی شدن 15 نفر از خدمه حکایت دارد.

در همین زمینه ارتش ایران بیانیه ای صادر به این شرح صادر کرده است؛

" عصر روز یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهاي نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک كنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دريادلان نيروي دريايي به فيض شهادت نائل آمدند.

پس از این حادثه تیم های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافته و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند.
نیرو های مستقر در شناور مذکور رشادت مثال زدنی در نجات جان همرزمان خود به خرج دادند.
️تعداد شهدای این حادثه ۱۹تن بوده و تعداد مجروحان نیز ۱۵نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.
️شناور حادثه‌دیده کنارک طي عملياتی برای بررسی های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است. ️انتظار می‌رود تا بررسی دقیق تیم های کارشناسی حاضر در محل حادثه از هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص پرهیز شود."

 

پیش از این در رادیو تلویزیون دولتی ایران IRIB اطلاعاتی مبنی بر امکان اصابت موشک به این شناور به دلیل عدم رعایت فاصله از هدف در مانور، منتشر شده بود.

روز گذشته، یکشنبه 21 اردیبهشت، روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس، اعلام کرد:  در حین تمرین دریایی تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک "کنارک" دچار حادثه شد که تاکنون یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

شناور کنارک دیروز بعد از ظهر و در جریان یک تمرین نظامی مورد اصابت یک موشک قرار گرفت. گفته می شود در جریان این حادثه کنارک پس از انتقال هدف تمرینی به مقصد، بدلیل عدم برخورداری از فاصله مناسب از هدف، مورد اصابت قرار گرفته است. ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.

گفتنی است که ناوچه موشک انداز "کنارک" کلاس هندیجان با کد 1403 است که از سال 1988 در خدمت نیروی دریایی ایران می‌باشد.

قابلیت مین‌ریزی و حمل لانچر پهپاد از دیگر ویژگی‌های این کلاس است که باعث شده از آنها برای ماموریت‌های گشت دریایی و شناسایی نیز استفاده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала