جمع آوری معتادان متجاهر در تهران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جمع آوری معتادان متجاهر در تهران
جمع آوری  معتادان متجاهر در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران از ادامه جمع آوری معتادان متجاهر در این استان خبر داد.

ب گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مصطفی هادی‌ زاده دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران درباره جمع‌آوری معتادین متجاهر اظهار داشت: طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر در تهران متوقف نشده و همچنان با تلاش پلیس و نیروهای بهزیستی ادامه دارد. 

وی بیان داشت:‌از 9 اردیبهشت که این طرح آغاز شده است تاکنون 1614 معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده که 1203 نفر آنها پذیرش و قرنطینه شدند، اما بقیه یا اتباع خارجی بودند که تحویل اردوگاه‌ها برای بازگشت داده شدند و یا افراد زیر هجده سال و یا بالای 60 سال بودند که به سامان ‌سراهای سازمان بهزیستی اعزام شدند. 

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران - اسپوتنیک ایران
معتادان متجاهر در تهران جمع‌آوری می شوند؟

وی یادآور شد: در بین این افراد و براساس تست‌های انجام شده، یک نفر کرونایی حاد داشته‌ایم که در مراکز درمانی مشخص شده پذیرش شده و تعدادی هم علائم کرونا را داشتند که تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران یادآور شد: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر با همکاری پلیس و سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه‌های ذیربط ادامه دارد و کار سخت و دشواری است، چرا که در ماه رمضان با لباس‌های خاص نسبت به جمع‌آوری این افراد اقدام می‌کنند. 

هادی ‌زاده گفت: معتادین پس از جمع‌آوری غربالگری می‌شوند و پس از اصلاح و استحمام، تست کرونا از آنها گرفته می‌شود و 14 روز نیز نگهداری خواهند شد. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل نگهداری برای این افراد وجود دارد گفت:‌ مشکل نگهداری نداریم و سازمان زندان‌ها همکاری لازم را داشته است و این افراد به مرکز فشافویه منتقل می‌شوند. 

وی بیان داشت: در حال حاضر نیز 5 هزار و 632 نفر از معتادین متجاهر در مراکز در حال نگهداری هستند که 9 هزار و 500 نفر نیز ظرفیت خالی داریم. قطعا در صورتی که شیوع بیماری کرونا را نداشتیم، می‌توانستیم معتادین متجاهر را خیلی سریع‌تر جمع‌آوری کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала