پیامدهای کرونا برای شهرداری تهران اعلام شد

© Photo / IRNAپیامدهای کرونا برای شهرداری تهران اعلام شد
پیامدهای کرونا برای شهرداری تهران اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابتلای ۳۹۲ نفر به کرونا و کاهش۴۰ درصدی بهره‌وری کارکنان در پی شیوع کرونا از جمله عواقب ناشی از شیوع این بیماری هولناک برای شهرداری تهران هستند.

به گزارش اسپوتنیک، «حامد مظاهریان» معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از شیوع کرونا بهره‌وری نیروی انسانی در شهرداری تهران چقدر کاهش یافته است؟ گفت: با شیوع کرونا در پایتخت، مخاطرات زیادی در فضای اداری شهرداری تهران همانند سایر نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی پدید آمد و با انتشار هشدارهای مختلف از سوی نهادهای ذیربط مانند وزارت بهداشت، استرس زیادی در سطح جامعه اداری در خصوص حضور افراد در فضاهای سازمانی ایجاد شد، در نتیجه در ابتدای شیوع  این بحران، ابلاغ بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بموقع برای حفظ و صیانت از سلامت کارکنان به عنوان اولین گام الزامی بود.

معاون شهردار تهران با اشاره به موانعی که در پی شیوع کرونا برای شهرداری تهران ایجاد شد، تصریح کرد: شهرداری تهران در مواجهه با شیوع ویروس کرونا همانند سایر دستگاه‌های اجرایی با مشکلات و موانعی نظیر عدم تحقق بودجه پیش‌بینی شده در اعتبارات، کاهش وصول مطالبات و تامین نقدینگی، تغییر در نحوه حضور کارکنان و مطول شدن روال کار، عدم بکارگیری کامل از نیروی انسانی موجود بدلیل حفظ سلامت ایشان و مواردی از این دست روبرو بوده‌ است.

ژاپن داروی احتمالی کرونا را مجانی به ایران می دهد - اسپوتنیک ایران
ژاپن داروی احتمالی کرونا را مجانی به ایران می دهد

مظاهریان افزود: طبق آمار تقریبی، شرکت‌های خصوصی در حوزه نیروی انسانی کلان شهر تهران با کاهش ۶۵ درصدی بهره‌وری روبه‌رو بوده‌اند، اما  با توجه به اقدام‌های پیشگیرانه در سازمان نظیر اجرائی کردن طرح غربالگری کارکنان، ایجاد محیط سالم در سازمان، تقویت روحیه کارکنان، از بین بردن محیط ترس و جایگزینی محیط اعتماد به افراد، معاشرت با افراد در سازمان، انجام اقدامات بهداشتی در سطح شهر تهران با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و در یک بستر هماهنگ و همسو تحت زعامت شهردار محترم تهران با همدلی و همراهی کارکنان چه بطور مستقیم و غیرمستقیم در مبارزه با این ویروس و ارائه خدمات لازم و ضروری در حوزه شهروندی، کاهش بهره‌وری کارکنان در شهرداری تهران بین ۳۵ تا ۴۰ درصد تخمین‌زده می‌شود.

معاون شهرداری تهران در ادامه به اقدامات مدیریت منابع انسانی در شهرداری تهران از ابتدای شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در همین زمینه از ابتدای اسفندماه تا به امروز  بمنظور حفظ سلامت پرسنل شهرداری و پیشگیری از شیوع کرونا بخشنامه‌های متعددی از جمله ثبت تردد در دستگاه‌های ثبت اثر انگشت، بخشنامه دورکاری کارکنان دارای شرایط خاص، دستورالعمل کار از راه دور کارکنان شهرداری تهران، بخشنامه کاهش ساعت کار کارکنان، بخشنامه نحوه حضور کارکنان در نیمه نخست فروردین ماه در اسفندماه تبیین شد.

او ادامه داد: همچنین بخشنامه ساعت کاری در ایام نوروز، بخشنامه تعیین ساعت کاری کارکنان، بخشنامه طرح غربالگری بیماری کرونا در شهرداری تهران، شیوه نامه جبران خدمت همکاران در خصوص مراقبت در امور بهداشت، بخشنامه نحوه ثبت تردد کارکنان و تجهیز دستگاه‌های حضور غیاب در واحدهای تابعه شهرداری تهران اهم بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی بود که از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در شهرداری تهران به تدوین و اجرایی شد.  

او در پاسخ به این سوال که تا این لحظه چه میزان خسارت به شهرداری تهران وارد شده است،‌ گفت: خسارات وارده به شهرداری تهران از لحاظ نیروی انسانی به ترتیب در چند بعد قابل توجه است. تاکنون ۳۹۲ نفر از همکاران ما به این بیماری مبتلا شده اند و متاسفانه ۹ نفر از همکاران  خوب شهرداری و ۳ نفر از عزیزان بخش خصوصی طرف همکاری با شهرداری فوت شده‌اند.

امروز کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران در تشریح آخرین وضعیت بروز و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۱۰۶۲۲۰ نفر رسید.

جهانپور همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵۸۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۸۵۰۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала