دستور رئیس جمهور ایران در خصوص واگذاری سهام عدالت

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyدستور رئیس جمهور ایران در خصوص واگذاری سهام عدالت
دستور رئیس جمهور ایران در خصوص واگذاری سهام عدالت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران در دستوری به وزیر اقتصاد و دارایی این کشور خواستار فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای عرضه سهام شرکت‌های معدنی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در تماس تلفنی با فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی ایران اظهار داشت: باید در راستای تسهیل شرایط برای آن گروه از افرادی که می‌خواهند سهام خود را در بورس عرضه کنند، روش و ساز و کاری مشخص در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند به راحتی و سهولت هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کنند.

دستور روحانی به وزیر اقتصاد ایران در حوزه بورس - اسپوتنیک ایران
دستور روحانی به وزیر اقتصاد ایران در حوزه بورس

روحانی افزود: باید با همکاری کارگزاری‌های بورسی در بانک‌ها سیستمی برای راهنمایی مردم در زمینه نگهداری یا عرضه سهام با روشی مشخص و قابل دسترس و فهم ایجاد شود.

رئیس جمهور ایران همچنین به محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی خود، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران دستور داد تا زمینه‌های لازم برای عرضه و توسعه سهام شرکت‌های معدنی را فراهم و برنامه ریزی‌ها و اقدامات لازم در راستای تسریع و تسهیل در این زمینه را انجام دهند.

روحانی تاکید کرد: باید ساز و کاری در نظر گرفته شود تا کسانی که امتیاز بهره برداری از معادن در بخش خصوصی به آنان واگذار شده و معادن آنها غیر فعال هستند، یا با مشوق های لازم معادن را فعال کنند و یا امتیاز آنها واگذار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала