ایران: اخبار مربوط به مهاجران افغانستانی را تکذیب می‌کنیم

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranایران: اخبار مربوط به مهاجران افغانستانی را تکذیب می‌کنیم
ایران: اخبار مربوط به مهاجران افغانستانی را تکذیب می‌کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخبار منتشره در خصوص وقوع حادثه برای تعدادی از اتباع افغانستان توسط مرزبانان ایرانی را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخبار منتشره مبنی بر وقوع حادثه برای تعدادی از اتباع افغانستان توسط مرزبانان ایرانی را تکذیب کرد.

واکنش موسوی به خبر شکنجه مهاجران افغانستانی در ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش موسوی به خبر شکنجه مهاجران افغانستانی در ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت: همانگونه که پیشتر توسط مقامات مختلف کشورمان بیان شد، اخبار منتشره مبنی بر اینکه تعدادی از اتباع افغانستان توسط مرزبانان ایرانی مجبور به بازگشت به افغانستان با عبور از رودخانه هریررود شده و دچار حادثه شده‌اند را قویا تکذیب می‌کنیم.

موسوی تصریح کرد: به رغم بی ارتباط بودن موضوع به ایران و با توجه به درخواست مقامات افغانستان، این وزارتخانه به‌دلیل روابط برادرانه مبتنی بر اصول حسن نیت و حسن همجواری بین دو کشور، امروز چهارشنبه طی یادداشتی رسمی به سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران آمادگی مقامات ذیربط در ایران را برای همکاری مشترک با طرف افغانستانی برای بررسی ادعاهای مطرح شده اعلام کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مرزهای خود با افغانستان را مرزهای صلح و دوستی دانسته و بر عزم و اراده خود برای تداوم روابط دوستانه و برادرانه با کشور جمهوری اسلامی افغانستان بر اساس احترام متقابل تاکید می‌کند.

گفتنی است پیش از این برخی رسانه‌ها ویدئویی را منتشر کردند که در آن شخصی مدعی می‌شود افرادی به شکل غیر قانونی وارد خاک ایران شده‌اند پس از بازداشت توسط نیروی مرزی ایران به رودخانه انداخته شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала