گمانه زنی درباره زمان آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در ایران

© Fotolia / Zhu Difengگمانه زنی درباره زمان آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در ایران
گمانه زنی درباره زمان آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها  در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی سازمان سنجش آموزش ایران با اشاره به اینکه ممکن است، شروع سال تحصیلی پذیرفته‌شدگان در آزمون‌ها از بهمن ماه باشد، درباره تفاوت آزمون سراسری امسال با سال‌های گذشته توضیحاتی داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برترین ها، فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش درباره تغییرات آزمون‌های سراسری سال 99 اظهار کرد: سازمان سنجش به دنبال تقاضای داوطلبان برای تغییر زمان آزمون‌ها پیشنهادی را به ستاد ملی کرونا ارسال کرد که در جلسه 14 اردیبهشت تصویب شد.

وی افزود: بر این اساس آزمون دکتری روز پنجشنبه 26 تیرماه، کارشناسی ارشد روزهای پنجشنبه و جمعه دوم و سوم مردادماه، آزمون سراسری روزهای پنجشنبه و جمعه 30 و 31 مردادماه و آزمونهای فنی و حرفه‌ای و کارشناسی ناپیوسته در تاریخ 14 شهریور ماه 99 برگزار می‌شود.

نماز جمعه - اسپوتنیک ایران
از سرگیری برگزاری نماز های جمعه در تعدادی از شهرهای ایران

سخنگوی سازمان سنجش با اشاره به اینکه زمان دریافت کارت شرکت در آزمون‌ها هنوز مشخص نیست و زمان آن با اطلاعیه‌هایی که در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد به اطلاع داوطلبان می‌رسد،گفت: تسهیلاتی را برای آزمون دکترا و کارشناسی ارشد در اختیار داوطلبان قرار دادیم.

زرین‌آمیزی ادامه داد: داوطلبان آزمون دکتری تا فردا فرصت دارند متقاضی تغییر حوزه انتخابی خود باشند و بدین منظور باید به سایت سازمان سنجش مراجعه و حوزه امتحانی را تغییر دهند، برای آزمون کارشناسی ارشد این تسهیلات ارائه شد و 10 هزار و 400 داوطلب حوزه امتحانی را تغییر دادند که این امکان در فرصت‌های اول تا سوم اردیبهشت فراهم شد.

وی درباره زمان اعلام نتایج، آغاز ثبت‌نام و اینکه آیا شروع سال تحصیلی با تاخیر خواهد بود، مطرح کرد: بر اساس زمانبندی اعلام نتایج، پس از برگزاری آزمون پروسه انتخاب رشته و اعلام نتایج را انجام می‌دهیم. برخی رشته‌ها نیمه متمرکز بوده و آزمون‌های عملی دارند و قطعاً تاخیر در اعلام نتایج داریم. همچنین دانشگاه‌ها در نیمسال دوم فارغ التحصیل نداشتند بنابراین ممکن است شرایط پذیرش در نیمسال اول را نداشته باشند و پذیرش در بهمن ماه انجام شود.

وی متذکر شد: هنوز زمان اعلام نتایج مشخص نیست چون آزمون برگزار نشده است اما برای آزمون‌ دکترا پروسه 2.5 تا 3 ماه برای اعلام نتایج نیاز داریم.

زرین آمیزی درباره آزمونهای فنی و حرفه‌ای و کاردانی به کارشناسی عنوان کرد: در این بخش بیشتر رشته‌ها به صورت سوابق تحصیلی است و مشکلات کمتر است. همچنین در آزمون دکترا 179 هزار و 603 نفر، کارشناسی ارشد 618 هزار و 666 نفر و آزمون سراسری یک میلیون و 113 هزار و 262 نفر شرکت کردند.

سخنگوی سازمان سنجش در شبکه خبر درباره تفاوت آزمون سراسری امسال با سال‌های گذشته مطرح کرد: در آموزش و پرورش کلاس‌ها از اول اسفند به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و پوشش اینترنت در همه جای کشور وجود ندارد. ممکن است آموزش و پرورش از محتوای پایه دوازدهم مباحثی را حذف کند و به محض اینکه هرگونه تغییر در محتوای آزمون و حذفیات از سوی آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارسال شود، اعلام خواهیم کرد.

تازگی حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران با اشاره به اینکه هنوز راهی طولانی برای عبور از  ویروس کرونا در پیش داریم، گفت: تقریبا سه هفته اوج داشتیم و در حال حاضر با ملایمت روند بیماری به سمت تثبیت می‌رود. البته هنوز راهی طولانی برای عبور از این ویروس در پیش داریم و تا زمانی که به‌طور دقیق دارویی برای درمان ویروس پیدا نشود و واکسن آن تهیه نشده شاید ماه‌ها و سال‌ها درگیر آن باشیم.

همچنین کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اشاره به بهبودی شمار زیادی از مبتلایان کرونا در ایران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تا کنون ۸۰۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند، ما جزو پنج کشور صدر نشین در زمینه بهبودی مبتلایان به کووید-۱۹ هستیم.

وی اعلام کرد: تعداد موارد ثبت شده عفونت کرونا ویروس در ایران نزدیک به 100 هزار نفر است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала