ایران جزء ۵ کشور اول دنیا در آمار بهبودیافتگان کرونا

© Photo / IRNA کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران
 کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت ایران بیان داشت در خصوص روند صعود تدریجی ابتلا به کرونا در ۱۵ استان ایران شرح داد و بیان داشت باید منتظر آمار روزهای آتی باشیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در نشست ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، توضیح داد: تاکید می‌کنم که رعایت فاصله‌گذاری و رعایت نکات بهداشت فردی کماکان بر قوت خود باقی است و چه بسا با وجود ترددها جدیت بیشتری را می‌طلبد.

وی با اشاره به بهبودی شمار زیادی از مبتلایان کرونا در ایران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تا کنون ۸۰۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند، ما جزو پنج کشور صدر نشین در زمینه بهبودی مبتلایان به کووید-۱۹ هستیم.

جهانپور در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره روند صعودی ابتلا به کرونا در ۱۵ استان و احتمال بروز موج دوم، تشریح کرد: درباره ۱۵ استان، یک روند صعودی تدریجی را در یکی دو روز اخیر مشاهده کردیم. در حال حاضر نمی‌توانیم درباره آن قضاوت کنیم و هنوز نیاز است چند روز صبر کنیم تا ببینیم آمار روزهای آتی چه خواهد بود. البته بخشی از آن افزایش به دلیل شناسایی و بیماریابی فعال‌تر است و بخشی که ممکن است مشخص شود که ناشی از افزایش ترددها، مراودات و تغییر رفتار اجتماعی است، قاعدتا جاده فاصله‌گذاری هوشمند، یک‌طرفه نیست و هر لحظه در قالب آن ارزیابی ریسک شده و هر کجا که ارزیابی ریسک نشان دهنده این باشد که بازگشایی یا سطح ترددها و مراودات افزایش یافته و همزمان موجب افزایش تعداد موارد مبتلا شده، محدودیت‌ها در آن منطقه افزایش یافته و قابل برگشت خواهد بود. همین موضوع وضعیت سفید، قرمز و زرد هم به نوعی فاصله‌گذاری هوشمند است تا هم رصد کنیم و هم به مردم اطلاع دهیم که هر منطقه چه وضعیتی دارد. قاعدتا پروتکل ‌ها، سیاست و... بر اساس رصد مناطق ابلاغ می‌شود و هر کجا که احساس شود ریسک بالا رفته، برگشت‌پذیر است.

وی افزود: در حال حاضر در استان خوزستان وضعیت متفاوتی را داریم. به نظر می‌آید خوزستان دیرتر وارد پیک بیماری شده و دیرتر خارج خواهد شد، اما در بقیه استان‌ها اگر چه یک نمای صعودی در نیمی از استان‌ها ممکن است دیده شود، اما چشمگیر نیست. باید منتظر یکی دو روز آینده باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала