صادرات تولیدات کرونایی شرکت‌های دانش بنیان

© Fotolia / kastoصادرات تولیدات کرونایی شرکت‌های دانش بنیان
صادرات تولیدات کرونایی شرکت‌های دانش بنیان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حال حاضر یک سری از کیت ها قابلیت صادرات دارند و درخواست هایی از کشورهای اروپایی، هند، عمان در این زمینه دریافت کردیم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا» رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آمادگی صادرات ۱۰ درصد تولیدات مرتبط با تشخیص و مقابله با ویروس کرونا شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

مهدی قلعه نوی در ادامه افزود:« با شیوع این ویروس شرکت‌های دانش بنیانی که در زمینه تجهیزات پزشکی کار می کردند به دلیل ناشناخته بودن این ویروس شروع به فعالیت بر روی تشخیص آن کردند و با حمایت های مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کیت های مورد نیاز تولید و وارد بازار مصرف شد.

در حال حاضر یک سری از کیت ها قابلیت صادرات دارند اما با توجه به این که ظرفیت مصرف بالایی در کشور وجود دارد و هنوز وزارت بهداشت تعداد نیاز قطعی را اعلام نکرده است، این کیت ها فقط برای مصرف داخل تولید می شود در مقابل کیت های تشخیصی آنتی بادی که بیشتر برای تشخیص افراد در زمینه این که به این بیماری قبلا دچار شده اند یا خیر آمادگی صادرات وجود دارد.

مشاهده نوعی سندروم التهابی مرتبط با ویروس کرونا در میان کودکان آلمان - اسپوتنیک ایران
مشاهده نوعی سندروم التهابی مرتبط با ویروس کرونا در میان کودکان آلمان

یکی از شرکت ها در این زمینه مجوز صادرات دریافت کرده است البته باید یک مقدار از این نوع کیت های تولیدی در داخل کشور دپو شود تا در صورت نیاز کشور با کمبود مواجه نشویم و مازاد این کیت ها می تواند صادرات شود.

در حال حاضر ۱۰ کشور در نامه رسمی اعلام نیاز برای دریافت این کیت کرده اند که روند صادرات آن در حال انجام است، تاییدیه وزارت بهداشت در این خصوص دریافت شده و در حال انجام مراحل نهایی و آماده صادرات هستیم. همچنان تحریم های بین المللی علیه ایران پابرجاست، شرکت های ایرانی نیز احتیاط می کنند که با کمترین آسیب بتوانند فعالیت داشته باشند.

درخواست هایی از کشورهای اروپایی، هند، عمان در این زمینه دریافت کردیم که کارهای مقدماتی آن  در حال انجام است که در صورت تامین نیاز داخل این صادرات انجام می شود. در صورت اجازه وزارت بهداشت ما آمادگی داریم ۱۰ درصد توان تولید شرکت های دانش بیان را در این زمینه صادر کنیم. ، این فرصتی است برای شرکت ها که بازار خود را توسعه دهند، ایران هم از لحاظ تولید محصولات برای مقابله با کرونا و نیز سلامت وضعیت مناسبی نسبت به خیلی از کشورها دارد اما سیستم سلامت کشور در این زمینه یک مقدار سختگیرانه و به نوعی می توان گفت خوب عمل می کند.»

​یکی از شرکت دانش بنیان امروز قرار است نخستین محموله صادراتی خود شامل کیت های تشخیصی سلولوژی (آنتی بادی) را به کشور آلمان صادر کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала