واکنش تهران به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش تهران به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران
واکنش تهران به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران اعتراض خود نسبت به تلاش های آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت؛ ما معتقدیم که تلاش آمریکایی ها یرای تمدید تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران خلاف است و مبنای قانونی ندارد و بعید است که دنیا تن به زورگویی آمریکا در این زمینه بدهد.

ظریف: آمریکا بزرگترین فروشنده تسلیحات است - اسپوتنیک ایران
ظریف: آمریکا بزرگترین فروشنده سلاح، نگران ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که اگر آمریکا در ارتباط با این موضوع موفق شود ایران چه واکنشی نشان می دهد، گفت: احساس می‌کنیم که کار به آنجاها نکشد ولی اگر به فرض محال چنین موضوعی رخ بدهد پاسخ ایران به این اقدام پاسخی مقتضی و قاطعی خواهد بود البته به نظرم در ارتباط با این موضوع باید منتظر ماند و دید که امور چگونه پیش می‌رود.

وی ضمن اشاره به این موضوع که ایران به دنبال خروج از توافق هسته ای سال 2015 با شش قدرت جهان نیست، گفت: آمریکا دیگر از اعضای توافق هسته ای محسوب نمی شود.

موسوی ادامه داد که واکنش ایران به اقدامات غیرقانونی آمریکا بسیار تند خواهد بود.

پیش از این در ۲۷ آوریل، روزنامه نیویورک تایمز نوشته بود که ایالات متحده تلاش می‌کند تا پیش نویس قطعنامه ای را برای حمایت از تحریم تسلیحاتی ایران براساس مفاد برنامه جامع اقدام مشترک که واشنگتن در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد را در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برساند.

شایان ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا، از توافق هسته ای ایران در سال 2018 خارج شد و تحریم های این کشور علیه تهران را از سر گرفت. ایران نیز در این راستا تعهدات خود را مطابق با توافق هسته ای کاهش داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала