شرط پرداخت وام به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در ایران چیست؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / شرط پرداخت وام به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در ایران چیست؟
شرط پرداخت وام به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در ایران چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌ کل بانک مرکزی ایران از آغاز پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا از ابتدای خرداد ماه امسال خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی، رئیس‌ کل بانک مرکزی ایران در خصوص پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا، اظهار داشت: براساس مصوبات بناست ۷۵ هزار میلیارد تومان از سوی سیستم بانکی به افرادی که از کرونا آسیب دیده‌اند پرداخت شود.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران  - اسپوتنیک ایران
وزیر رفاه ایران، زمان واریز وام یک میلیونی کرونا را اعلام کرد

همتی تصریح کرد:‌ در این خصوص برنامه‌ریزی جدی هم در بانک مرکزی و هم در وزارت کار انجام شده است و جلسات مشترکی هم داشته‌ایم؛ آن‌طور که به من اطلاع داده‌اند ۱۷ اردیبهشت به تمام بنگاه‌هایی که فکر می‌کنند آسیب‌دیده هستند پیامک ارسال می‌شود.

رئیس‌ کل بانک مرکزی ایران افزود: از ۲۰ اردیبهشت پرونده‌های این بنگاه‌ها را تشکیل می‌دهیم و بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد و فکر می‌کنم از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه پرداخت حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان وام ۱۲درصدی به بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده را آغاز خواهیم کرد.

همتی در انتها تاکید کرد: این تسهیلات شامل بنگاه‌هایی می‌شود که نیروی کار خود را حفظ کرده‌اند و بابت هر نیروی کاری که حفظ کرده‌اند با ضریب ۱۲ میلیون تومان بابت سه ماه میزان دقیق تسهیلاتی که هر بنگاه می‌تواند دریافت کند، مشخص می‌شود، ان‌شاءالله پرداخت‌ها از اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد آغاز می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала