جزئیات تسهیلات حمایتی دولت ایران از مشاغل متأثر از کرونا

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / جزئیات تسهیلات حمایتی دولت ایران از مشاغل متأثر از کرونا
جزئیات تسهیلات حمایتی دولت ایران از مشاغل متأثر از کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار ۱۱ رسته شغلی متأثر از کرونا قرار داده خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا،‌ محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران اعلام داشت که نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار ۱۱ رسته شغلی متأثر از ویروس کرونا قرار داده خواهد شد.

شریعتمداری تصریح کرد: بانک مرکزی برخی از ذخایر قانونی بانک‌ها را برای تحقق این هدف آزاد و در ضمن بانک‌ها را همزمان مکلف کرده که از محل منابع داخلی خود معادل همان میزان اعتبار وارد صحنه کنند و در جمع نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع بدین منظور ایجاد شده است.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران  - اسپوتنیک ایران
وزیر رفاه ایران، زمان واریز وام یک میلیونی کرونا را اعلام کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران بیان داشت: تسهیلات ۱۲ درصدی در اختیار ۱۱ رسته شغلی از واحدهای مختلف تولیدی کشور که در اثر شیوع ویروس کرونا لطمه دیده‌اند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم قرار داده می‌شود.

وی اضافه کرد: واحدهایی که به صورت مستقیم از طرف دولت تعطیل اعلام شده‌اند به ازای هر نفر بیمه شده به میزان ۱۶ میلیون تومان از تسهیلات ۱۲ درصد بهره‌مند خواهند شد، البته این موضوع مشروط به حفظ نیروی کار است، اما واحدهایی که به طور مستقیم از طرف دولت تعطیل اعلام نشده‌اند ولی در رسته‌هایی هستند که با تصویب ستاد ملی کرونا تاثیرپذیر بودند از تعطیلی سایر واحدها یا شیوع ویروس کرونا به ازای هر نفر کارگر رسمی دارای کد بیمه ماه دی و بهمن از تسهیلات ۱۲ میلیون تومان بهره‌مند خواهند شد.

شریعتمداری تشریح کرد: این تسهیلات با وثیقه سهل و راحت در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد، به طوریکه واحدهایی که زیر ۵۰ نفر کارگر دارند فقط با تودیع سفته، بنگاه‌های که بالای ۵۰ نفر کارگر دارند سفته به علاوه یک تا سه ضامن و از ۲۰۰ میلیون تومان به بالا تسهیلات اگر در اختیار قرار گرفته باشد سایر وثایق مورد قبول نظام بانکی از واحدهای تولیدی برای این وام ۱۲ درصد در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد. وام مزبور تا سه ماه تنفس و ۲۴ ماه هم زمان پرداخت دارد یعنی در مدت دو سال این منابع باید به سیستم بانکی عودت داده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала